• شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98120302245
  • منبع : نمایندگی سمنان

توضیح سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در خصوص ابتلای شهروند شاهرودی به کرونا

توضیح سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در خصوص ابتلای شهروند شاهرودی به کرونا

ایسنا/سمنان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در خصوص ابتلای یک شهروند شاهرودی به کروناویروس توضیح داد.

دکتر بینش، در خصوص اخبار منتشره در فضاهای مجازی در رابطه با بیماری کرونا در دوم اسفند ماه ۹۸ گفت: از همان ابتدای گزارش رویت موارد کرونا از کشور چین و دیگر کشورها پیش بینی انتشار فراگیر به همه مناطق دیگر جهان و از جمله انتشار در همه مناطق کشور ما وجود داشت و با همین هدف هم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی در زمینه آموزش روش‌های پیشگیری در دستور کار علوم پزشکی شاهرود قرار گرفت.

دکتر بینش با اشاره به تایید مرگ دو نفر از مبتلایان به این ویروس در کشورمان افزود: در شرایط کنونی در همه جای کشور احتمال ابتلا به کرونا را باید جدی گرفت و اصول کنترل و پیشگیری را رعایت کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی  با اشاره به اخباری در خصوص ابتلای یک نفر به کرونا در شاهرود ادامه داد: جواب آزمایش ارسالی به انستیتو پاستور تهران برای فرد بیماری که در بیمارستان خاتم بستری بوده آنفلوانزا گزارش شده ولی در ادامه این بیمار در بیمارستان مسیح دانشوری تهران با تشخیص کرونا بستری شده است و البته حال عمومی ایشان خوب گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به شیوه اطلاع‌رسانی در خصوص مبتلایان به کرونا اضافه کرد: آمار موارد مشکوک، قطعی و یا مرگ در اثر کرونا از طریق مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به نشست های فشرده و تصمیمات عاجل دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این ایام اشاره کرد و گفت: همه بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی موظفند که تدابیر مناسب را برای مقابله با شیوع بیماری و از جمله کرونا اتخاذ کنند.

دانشگاه علوم پزشکی طی اطلاعیه‌ای از عموم شهروندان درخواست کرده اخبار را از منابع رسمی و رسانه های معتبر پیگیری کنند.

با توجه به شیوع برخی شایعات و گمانه‌زنی‌های گسترده و غیررسمی درباره ویروس کرونا انتظار می‌رود شهروندان ، جهت دریافت اطلاعات و بازنشر آن از منبع تولید اطلاعات، صحت و سقم آن مطمئن و مانع از انعکاس «برداشت از موضوع،انتشار گمانه زنی‌ها، شایعات و فایل‌های صوتی، تصاویر و ویدئوهای بدون منبع مشخص، ذکر آمار و ارقام بدون تایید از سوی نهادهای رسمی» شوید بر این اساس توصیه می‌شود به اخبار تولیدی رسانه‌های شناسنامه‌دار و رسمی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتشار داده می شود توجه شود.

به گزارش ایسنا، استان سمنان از معدود استان هایی است که دارای دو دانشگاه علوم پزشکی است، مراکز درمانی و بیمارستانی گرمسار ، آرادان، سرخه مهدیشهر، سمنان و دامغان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و مراکز بیمارستانی و درمانی شهرستان های شاهرود و میامی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۴ ۰۷:۳۱

نتناانتت