• یکشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98120402855
  • خبرنگار : 71129

طرح جایگزینی بازدارنده‌های ترایدنت انگلیس توسط پنتاگون افشا شد

طرح جایگزینی بازدارنده‌های ترایدنت انگلیس توسط پنتاگون افشا شد

مقام‌های پنتاگون تعهد انگلیس برای خرید نسل جدیدی از کلاهک‌های اتمی را برای جایگزینی سیستم‌های بازدارنده ترایدنت ساخت داخل افشا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، این خرید از سوی انگلیس ۳۱ میلیارد پوند هزینه در پی خواهد داشت.

سیستم‌های تسلیحات اتمی ترایدنت مستقر در ساحل غربی اسکاتلند شامل چهار زیردریایی انگلیسی مسلح با هشت موشک، هرکدام با قابلیت حمل ۴۰ کلاهک اتمی است. دست کم یک زیردریایی انگلیسی به صورت دائم در دریا حضور دارد و زرادخانه اتمی حمل می‌کند.

چارلز ریچارد، فرماندهی استراتژیک آمریکا در جریان سخنرانی در جلسه استماع سنا گفت، لازم است که کلاهک‌های اتمی جدید موسوم به " W۹۳" یا " Mk۷" در آمریکا تهیه شود.

وی ادامه داد، این اقدام از یک جایگزینی موازی برنامه کلاهک در انگلیس پشتیبانی می‌کند که بازدارندگی اتمی‌اش نقش بسیار مهم و حیاتی در موضع دفاعی ناتو ایفا می‌کند.

آلن شافر، معاون وزارت دفاع در امور خرید و پشتیبانی آمریکا نیز اوایل ماه جاری میلادی به یک نشست بازدارندگی دفاعی گفته بود، شگفت انگیز است که انگلیس بر روی یک کلاهک جدید اتمی کار می‌کند و لندن و واشنگتن درباره این مساله گفتگو می‌کنند و می توانند به اشتراک فناوری‌ها بپردازند.

این اظهارات در پی بیانیه وزارت دفاع انگلیس در گزارش سالانه خود به پارلمان در دسامبر ۲۰۱۹ مطرح شد که در این گزارش به‌روز شده آورده بود دولت انگلیس بر روی جایگزینی کلاهک‌های ترایدنت کار می‌کند.

در همین حال، سرپرست حزب لیبرال دموکرات انگلیس اما این اقدام دولت لندن را دادن چراغ سبز برای فناوری‌های ساخت تسلیحات اتمی جدید بدون رایزنی و دقت نظر دانست و آن را به شدت مورد انتقاد قرار داد و غیرقانونی خواند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مدت‌هاست که حامی این برنامه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha