• یکشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98120402914
  • منبع : نمایندگی سمنان

تعطیلی مراکز آموزشی در استان سمنان

تعطیلی دانشگاه‌های آزاد استان تا آخر هفته/ تغییر زمان برگزاری همایش‌های اسفندماه دانشگاه سمنان

تعطیلی دانشگاه‌های آزاد استان تا آخر هفته/ تغییر زمان برگزاری همایش‌های اسفندماه دانشگاه سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان عنوان کرد: بعد از مشورت با  روسای شوراهای تخصصی استان، مدیران استانی و مشورت با روسای واحدهای استان کلاس‌های درس این هفته تعطیل و تصمیمات پیشگیرانه ای نیز در راستای سلامت اعضاء خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی استان اتخاذ شد.

دانشگاه آزاد استان از تعطیلی کلیه کلاس‌های درس دانشگاه آزاد استان سمنان تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا- دانشگاه آزاد استان بعد از برگزاری جلسه فوق العاده با حضور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان اعلام کرد:با توجه به اهمیت پیشگیری و حفظ سلامت اساتید ، کارکنان و دانشجویان و در راستای سیاست های مقابله با بیماری کرونا همه کلاس‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تا پایان این هفته تعطیل است.وی از دانشجویان این دانشگاه در سراسر استان خواست از مسافرت و یا ترددهای غیر ضرور در مجامع عمومی پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه آزاد استان گفت: ادامه فعالیت آموزشی و یا ادامه تعطیلی منوط به بررسی شرایط و تابع تصمیمات مراجع ذیصلاح خواهد بود که در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

موجه شدن غیبت در دانشگاه سمنان

تمدید مهلت دفاع از رساله دکتر در دانشگاه سمنان

دانشگاه سمنان نیز از عدم برگزاری تمام فعالیت‌های ورزشی دانشجویی و کارمندی و بخش عملی دروس تربیت بدنی دانشگاه سمنان خبر داد.

روابط عمومی این دانشگاه اعلام کرد: به منظور پیشگیری و حفظ سلامتی دانشجویان و ضرورت پیش‌بینی مراقبت‌های بهداشتی در اماکن عمومی، دانشجویانی که به منظور حفظ سلامت و درمان امکان حضور در کلاس‌های درسی را ندارند غیبت ایشان از نظر معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه موجه است.

این دانشگاه همچنین از تمدید مهلت دفاع از رساله دکتری و پیشنهاد پژوهشی (پروپوزال) مربوط به نیمسال اول 99-98 خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به مصوبه هیات رئیسه دانشگاه سمنان و نظر به اهمیت حفظ سلامت و آرامش خاطر دانشجویان، مهلت دفاع از رساله‌های دکتری تخصصی و دفاع از پیشنهاد پژوهشی (پروپوزال) مربوط به نیمسال اول 99-98 تا روز یک‌شنبه مورخ 99/1/31 تمدید شده است.

براساس همین گزارش همچنین زمان اجرای طرح روز درهای باز دانشگاه سمنان و سایر همایش‌های اسفندماه دانشگاه نیز تغییر کرد

روابط عمومی دانشگاه سمنان اعلام کرد: به منظور برگزاری هر چه بهتر همایش‌های عمومی دانشگاه مانند «دومین دوره روزدرهای باز دانشگاه سمنان» ، «آیین ناب» و سایر همایش‌های مصوب برای اسفندماه، اجرای این همایش‌ها به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین تمام فعالیت‌های ورزشی دانشجویی و کارمندی و بخش عملی دروس تربیت بدنی دانشگاه سمنان تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود .
به گزارش ایسنا- پیش از این مدارس کلیه مقاطع استان سمنان و همه کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز برای روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل شده بودند.

لغو برنامه های فوق برنامه در دانشگاه دامغان/ ضدعفونی کردن خوابگاه‌ها و اماکن عمومی

روابط عمومی دانشگاه دامغان اعلام کرد: کلیه برنامه‌های فوق برنامه و از جمله برنامه های فرهنگی دانشگاه دامغان که در هفته جاری به‌صورت اجتماع عمومی برنامه ریزی شده بودند در لغو شد.
 همچنین در راستای به حداقل رساندن حضور دانشگاهیان در محافل و مکان های عمومی و کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونا، ثبت حضور و غیاب سیستمی (اثر انگشت) در کلیه بخش‌های دانشگاه تا اطلاع ثانوی لغو گردید.

بر اساس تصمیم ستاد اقدامات پیشگیرانه دانشگاه دامغان مقرر شد تا اقدامات لازم و ضروری برای ضدعفونی کردن بیش از پیش اماکن مختلف دانشگاه، از جمله خوابگاه های دانشجویی، سالن های غذاخوری و … انجام پذیرد. در این خصوص پروتکل های مربوطه توسط مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهیه شده است.

ستاد اقدامات پیشگیرانه توصیه کرده است تا دانشجویان در هنگام مراجعه به سالن های غذاخوری دانشگاه، ظروف شخصی خود را به همراه داشته باشند. هر چند امور دانشجویی در حد توان نسبت به تأمین ظروف یکبار مصرف اقدام خواهد کرد.

طبق اعلام این ستاد، دانشجویان با علائم آنفولانزا یا سرماخوردگی شدید می توانند تا پایان هفته جاری در منزل و یا خوابگاه استراحت کنند و در کلاس های درس حضور نیابند.

ممنوعیت پذیرش مهمان در خوابگاه‌های دانشجویی

ستاد اقدامات پیشگیرانه دانشگاه به عموم دانشگاهیان توصیه کرده است حتی الامکان از حضور در اماکن شلوغ و پر تردد دانشگاه خودداری نمایند.

همچنین در شرایط فعلی استفاده از وسایل شخصی (مثل فنجان، بشقاب و …) در محیط دانشگاه نقش بسیار مؤثری در حفاظت و پیشگیری از ابتلا به بیماری دارد.

طبق اعلام ستاد اقدامات پیشگیرانه دانشگاه، پذیرش مهمان در هر قالبی در خوابگاه‌های دانشجویی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و در راستای کاهش نگرانی عمومی دانشجویان ، هیأت رئیسه دانشگاه با عدم انجام حضور و غیاب کلاسی تا پایان هفته جاری موافقت نمود.
تاخیر یک ماهه درفرصت دفاع از پایان‌نامه دانشجویان علوم پزشکی شاهرود 
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود  نیز از لغو همه امتحانات قبل از سال در این دانشگاه خبر داد و اعلام کرد: غیبت دانشجویان بیمار موجه تلقی می گردد. همچنین فرصت دفاع از پایان نامه دانشجویانی که در بازه زمانی اول تا اخر اسفند مشخص شده با تاخیر یک ماهه انجام خواهد شد.

تعطیلی کلاس‌های دانشگاه گرمسار تا پایان هفته

به گزارش ایسنا دانشگاه گرمسار نیز اعلام کرد: به دنبال برگزاری نشست فوق‌العاده هیات رئیسه دانشگاه گرمسار در خصوص بررسی تمهیدات لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا، مقرر شد کلیه کلاس‌های درس این دانشگاه از امروز یکشنبه چهارم اسفند تا پایان هفته جاری  تعطیل بوده و هیچ گونه خدماتی به دانشجویان داده نمی‌شود.

بهزیستی استان سمنان نیز از تعطیلی مهدهای کودک استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ ۴ و ۵ اسفند ماه۹۸ خبر داده است.

فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز اعلام کرد: کلیه برنامه های هنری گروهی همچون کنسرت ها ، نمایش ها ، سینماها و جلسات و نشست هایی که با اجتماع افراد همراه باشد لغو شده است.

به گزارش ایسنا اخباری در خصوص تعطیلی کلاس های دانشگاه علوم پزشکی سمنان در برخی سایت های کشوری منتشر شده که پیگیری های ایسنا برای تایید این خبر به نتیجه ای نرسید. ضمن اینکه در سایت این دانشگاه نیز تا لحظه تکمیل گزارش ایسنا، خبری در ارتباط بیا تعطیلی کلاس ها درج نشده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha