• دوشنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98120503591
  • خبرنگار : 71132

سخنگوی هیات‌رییسه مجلس به نقل از وزیر بهداشت بیان کرد

ابتلای ۴۷ ایرانی به کرونا و فوت ۱۲ نفر

ابتلای ۴۷ ایرانی به کرونا و فوت ۱۲ نفر

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتلای ۴۷ نفر در کشور به کرونا و فوت ۱۲ نفر بر اثر این بیماری خبر داد.

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور وزیر بهداشت در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گزارش ارائه شده از سوی آقای نمکی، بسیاری از گزارش‌هایی که در خصوص بستری شدن اشخاص در بیمارستان‌ها بوده مربوط به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا است و تقریبا ۴۷ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس گزارش وزیر بهداشت دو نفر مبتلا به کرونا در تهران شناسایی شده که از قم به تهران آمده بودند. در استان قم هم به هر کدام از خانواده‌ها بسته‌ای حاوی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده توزیع شده است.

عباسی با بیان این‌که طبق گزارش وزارت بهداشت، عامل ابتلا به کرونا در ایران افرادی بودند که از مبادی خروجی غیرقانونی از پاکستان، افغانستان و چین به ایران آمده‌اند، گفت: ما از نظر امکانات بهداشتی کمبودی نداریم و شهروندان نباید در این زمینه نگران باشند اما توصیه این است که از  ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده استفاده شود و از دست دادن و روبوسی کردن خودداری شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که با گرم شدن هوا ویروس کرونا از بین خواهد رفت، ادامه داد: براساس گزارش وزیر بهداشت، وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز براساس شرایط موجود کشور تصمیم‌گیری خواهد شد و از سوی رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود، اما افراد از حضور در تجمعات ورزشی و اردوهای دانش‌آموزی خودداری کنند تا شیوع این ویروس کنترل شود و با مشکلات حاد روبرو نشویم.

وی ادامه داد: طبق گزارش وزیر بهداشت در برخی مناطق کشور، مواردی از کرونا شناسایی شده لذا مبادی ورودی کشور و پروازها تحت کنترل است و افرادی که وارد کشور می‌شوند از طریق دمای بدن و علائم کرونا  مورد بررسی قرار می‌گیرند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بخشی از علائم مربوط به آنفلوآنزای حاد است و ربطی به کرونا ندارد، خواستار رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سوی مردم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۰:۴۶

سلام تو قم هیچ ماسکی توزیع نشده !

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۰:۵۰

خب اون شهر قم رو قرنطینه کنید . اینو هر بچه‌ای میدونه . چقدر ما ....

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۱:۱۸

چرا ایشون باید اعلام کنه؟ وزیر بهداشت وظیفشونه اعلام کنن...اصلا چه معنی داره فردی غیر از وزیر بهداشت آمار بده

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۱:۲۵

سیاست ... برای برخورد با کرونا: دمنوش بخورید و صبر کنید تا هوا گرم بشه! مهم نیست جند نفر بمیرند. اگر محلش نگذارید خودش خشک میشه میفته!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۱:۳۸

خخخخ

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۲:۴۰

یعنی کشته مرده این نظرت شدم اصن له شدم ترو خدا اینکارو با من نکن حیف

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۱:۳۸

همه مدارس کشور تعطیله به غیر از تهران، چراااااا؟ بچه های ما سوپرمن نیستن که

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۲:۰۴

اصلن توقم ماسک نیس حتی بخوای بخری هم پیدانمشه*چرارسیدگی نمیکنین آخه😐*الان هرکیومیبینی مریضه اگه میخواین کرونا اپیدمی وهمه گیرنشه قمو قرنطینه کنین*

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۲:۰۶

آمار مرگ و میر کرونا در دنیا 2 نفر از 100 نفر است ولی در ایران بر اساس اعلام وزارت بهداشت 25.53 نفر در 100 نفر است (12 نفر از 47 نفر). البته سخنگویان دولتی و وزارت بهداشت به مردم می فرمایند نگران نباشید!!!!!!!!!!(البته یا روز می میرید یا شب!!!!!) ....

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۲:۲۸

تو دنیا 2 درصد کشته داده چرا تو ایرن 25 درصد ؟ میشه علنش رو بگید

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۲:۳۰

من میخام بدونم چرا آمار فوتی ایران اینقد بالاست اصلا اعداد باهم نمی‌خونند 47 نفر مبتلا 12 فوتی بنظرتون وحشتناک نیست؟ این نشون از ضعف عملکرد سیستم درمانی نداره؟ خجالت نمی‌کشید آمار دیگه کشورها ببینید با آمار فوتی ها؟ چرا تو ایران باید اینقد امار مرگ ومیرزیاد باشه بی کفایتها

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۲:۳۳

جهت جلوگیری ازشیوع وفوت افراد تمامی مدارس ودانشگاه ها ومکان های عمومی تا عید تعطیل شوند والا مردم را بیخودی به کشتن خواهید داد .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۳:۰۱

چه عجب ایشون حرفم بلد بودن خداییی،،،،چندین ساله نماینده مون بود دریغ از یه کار مفید

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۳:۰۶

چرا درصد فوت اینقدر بالاست؟!! اگر آمار 2% سازمان بهداشت جهانی را مبنا قرار دهیم مبتلایان 600 نفر میشه !!! یا اینکه ما 25% درصد کشته میدیم؟!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۳:۰۷

تنها چیزی که از ما مخوان صبر صبر صبر اگه مردید که هیچ اگرم نه خوب تلاش های شبانه روزی مسئولین بوده لابد

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۳:۰۸

باعث این مصیبت چه ارگانی است؟ چرا اجازه دادید چینی ها همینطور داخل قم برای خودشان تاتی تاتی کنند؟

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۳:۲۱

کرونا را تائید ولی پک خانواده ها را ما خانواده های قمی شدیدا تکذیب می کنیم. مسئولین گرامی بیماری را با دروغ قاطی نکنید دردش بیشتره.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۳:۲۶

توی قم هیچ ماسکی و بسته بهداشتی توزیع نشده !

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۵:۱۷

جالبه که میگن تو بدترین شرایط دو درصد کشته میشن و الان از 47 نفر 12 نفر مردن.یعنی تقریبا 25 درصد.واقعا که ایران....