• دوشنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98120503664
  • خبرنگار : 50176

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

سیلاب در راه است

سیلاب در راه است

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سیلاب در راه است.

رضا میرزایی امروز در حاشیه جلسه مدیریت بحران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس اخطاریه شماره ۲۳ اداره کل هواشناسی از غروب روز دوشنبه تا ظهر چهارشنبه یک سامانه بارشی قوی وارد لرستان می‌شود و تمام نقاط استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: این سامانه بارشی به‌طور متوسط، بارش‌هایی بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ میلی‌متر و در برخی نقاط استان به‌صورت نقطه‌ای بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر ریزش به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: با این میزان بارش وقوع سیلاب در تمام رودخانه‌های لرستان محتمل است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه سیلاب رخ دهد.

میرزایی با بیان اینکه کانون بحران در بین رودخانه‌های استان حوزه رودخانه‌های کشکان و تیره دورود است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که دبی سیلابی رودخانه کشکان بین ۲۸۰۰ تا ۴ هزار و ۷۵۰ مترمکعب در ثانیه، دبی سیلابی رودخانه تیره_دورود بین ۵۸۶ تا ۸۶۳ مترمکعب در ثانیه، ماربره بین ۵۰۴ تا ۷۴۴ مترمکعب در ثانیه، مادیان_رود بین ۳۸۰ تا ۵۰۴ مترمکعب در ثانیه، چولهول بین ۳۷۰ تا ۶۰۰ مترمکعب در ثانیه و رودخانه خرم‌آباد در محدوده خیابان علوی بین ۳۰۰ تا ۵۴۰ مترمکعب در ثانیه افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان هشدار داد: از همه هم استانی‌های عزیز که در کنار رودخانه‌ها واقع‌شده‌اند به‌ویژه در حوزه رودخانه‌های کشکان و سرشاخه‌های آن و همچنین تیره دورود قرار دارند منازل خود را تخلیه و در طی این چند روز به مناطق امن پناه ببرند و اموال خود را به‌جای امن‌تری انتقال دهند تا در صورت وقوع سیلاب، خسارتی به آن‌ها وارد نشود.

میرزایی افزود: شهرهای پل‌دختر، معمولان، دوره چگنی، دورود، خرم‌آباد و کلیه روستاهای واقع در مسیر رودخانه کشکان و تیره دورود که در معرض تهدید سیلاب قرار دارند، لازم است در اسرع وقت منازل خود را تخلیه و اموال خود را به مناطق امن‌تری انتقال دهند و پس از فروکش کردن سیلاب و رفع مشکل و عادی شدن اوضاع به خانه‌های خود برگردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha