• دوشنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98120503676
  • خبرنگار : 50310

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر:

نقشه جامعی برای لرستان طراحی شده است

نقشه جامعی برای لرستان طراحی شده است

ایسنا/لرستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: یک هزار و ۳۱ امدادگر در سطح استان داریم که الان در آماده باش کامل هستند.

صارم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باتوجه به جلسات متعددی که در رابطه با احتمال وقوع سیل در استانداری برگزار شده و فعال بودن کلیه کارگروه‌های عضو مدیریت بحران استان، جمعیت هلال احمر نیز به کلیه عوامل امدادی و شعب خود آماده‌باش کامل داده است.

وی با اشاره به این‌که دپو مواد غذایی و اقلام امدادی در کلیه شعب انجام شده است، عنوان کرد: نقشه جامعی برای استان طراحی شده که براساس تفکیک جمعیتی و مختصات جغرافیایی برای مسیرهایی که نیاز به امداد هوایی دارد، است.

رضایی با اشاره به شناسایی نقاط امن برای اسکان اضطراری در تمام شهرستان‌ها، بیان کرد: پیش‌بینی تجهیزات دید در شب در دستور کار هلال احمر استان قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان افزود: سعی کردیم تمام تجهیزات فنی و تخصصی خود مانند لجن‌کش‌ها، کف‌کش‌ها و خودروهای امدادی و همچنین ارتباطات خود مانند بی‌سیم‌ها و تلفن‌های ماهواره‌ای را به روز کنیم تا در زمان بحران از آن‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به استقرار اعضای جمعیت هلال احمر در شهرستان‌ها، گفت: نمایندگان تام‌الاختیار امروز در شهرستان‌ها مستقر خواهند شد.

رضایی ادامه داد: ما به جمعیت هلال احمر کشور اعلام نیاز کردیم و براساس آن سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اقلامی را برای ما ارسال می‌کند که در حال بسته‌بندی و دپو آن‌ها در انبارهای جمعیت در سطح استان هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان عنوان کرد: اعلام نیاز باید از سوی هلال احمر و استانداری و سازمان‌های مربوطه باشد و بعد از آن ما جمع آوری اقلام مورد نیاز را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر دو فروند بالگرد امدادی در استان مستقر است که در صورت نیاز بالگردهای بیشتری در اختیار استان قرار داده می‌شود.

رضایی عنوان کرد: براساس اعلام هواشناسی ممکن است برخی‌از مسیرها بسته باشد و به امداد هوایی نیاز باشد که فعلاً دو بالگرد کافی است.

این مسئول با اشاره به استقرار ۴۴۰ مفر امدادگر در قالب ۸۰ تیم عملیاتی در استان، عنوان کرد: یک هزار و ۳۱ نفر امدادگر در سطح استان داریم که الان در آماده‌باش کامل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha