• سه‌شنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98120604578
  • خبرنگار : 71638

پیروزی مقصودلو در دور ششم مسابقات آیروفلوت روسیه

پیروزی مقصودلو در دور ششم مسابقات آیروفلوت روسیه

پرهام مقصودلو شطرنج باز ایرانی در دورششم مسابقات آیروفلوت روسیه موفق شد حریفش را شکست دهد.

به گزارش ایسنا، مسابقات شطرنج آیروفلوت روز گذشته(دوشنبه) در کشور روسیه پیگری شد و نمایندگان ایران در مقابل حریفان قرار گرفتند. پرهام مقصودلو و پویا ایدنی دو شطرنج باز ایران هستند که در این مسابقات دست به مهره می شوند. 

شطرنج بازان از تمام نقاط جهان هر ماه فوریه کنار هم جمع می شوند تا در مسابقات بزرگ آیروفلوت که در مسکو برگزار می شود، شرکت کنند. مسابقات آیروفلوت برای هجدهمین بار است که با حضور شطرنج بازان متنوع   پیگیری می شود. این رقابتها در هتل ویژه این جشنواره برگزار می شود. این هتل مخصوص که یکی از بزرگترین هتل ها در مسکو با بیش از ۱۷۰۰ اتاق است در یکی از زیباترین مناطق بنا شده و سایت رسمی این مسابقات مجموع جوایز را ۱۴۰ هزار دلار اعلام کرده است.

این مسابقات در سه جدول  (A ، B و C) مطابق با ریتینگ شرکت کنندگان برگزار می شود. علاوه بر مسابقات کلاسیک، یک رقابت برق آسا هم در این جشنواره برگزار خواهد شد.

مقصودلو در این مسابقات شانس سوم قهرمانی و ایدنی شانس ۴۳ به حساب می آیند. پرهام مقصودلو با ریتینگ بین المللی ۲۶۷۴ در دور ششم این رقابتها مقابل دنیس واگنر از آلمان قرار گرفت و موفق شد حریف آلمانی خود که با ریتینگ 2590 در مسابقات حضور دارد را شکست دهد. این شطرنج باز ایرانی در دور بعد باید با نماینده ای از بلاروس رقابت کند. 

پویا ایدنی دیگر شطرنج باز ایران در دور ششم حریف قدرتمند هندی را متوقف کرد. ایدنی که دارای ریتینگ بین المللی ۲۵۷۷ است در حالی مقابل حریفی از هند به تساوی رسید که حریفش دارای ریتنیگ  2630 بود.

با این نتایج پرهام مقصودلو و پویا ایدنی تا پایان دور ششم چهار امتیازی شدند و با پوئن شکنی به ترتیب در رده های دوازدهم و دهم این رقابت ها قرار گرفتند.

رقابتهای شطرنج  ایروفلوت از ۳۰ بهمن تا هشتم اسفندماه پیگیری خواهد شد. در این رقابت ها ۹۷ شطرنج باز در ۹ دور باهم به رقابت می پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha