• سه‌شنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98120604821
  • خبرنگار : 71214

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد

الزامی بودن استرداد بلیت هواپیما بدون جریمه

الزامی بودن استرداد بلیت هواپیما بدون جریمه

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از الزامی بودن استرداد بلیت پروازهای داخلی و خارجی بدون دریافت جریمه از تاریخ ۵ اسفندماه تا اطلاع ثانوی خبرداد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- درباره این مسئله صحبت کرد که در راستای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور با بخش هوایی و ریلی صحبت هایی داشتیم و به آنها اعلام کردیم، مردم باید بتوانند بدون پرداخت جریمه بلیت سفرهای خود را لغو یا به تاریخ دیگری موکول کنند و مردم می‌توانند در چنین شرایطی به راحتی این کار را انجام دهند.

اما به نظر می‌رسد که آژانس های مسافرتی برخی شرکت ها این کار را انجام نمی‌دهند و برای لغو بلیت این سفرها از مردم جریمه دریافت می کنند.

رضا جعفرزاده -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره اظهار کرد: با توجه به شرایط بوجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و عدم پذیرش اتباع ایرانی توسط تعدادی از کشورها و تعلیق موقت برخی پروازها سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه استرداد بلیت هواپیما بدون دریافت جریمه را به شرکت های هواپیمایی داخلی و نمایندگی های کل فروش شرکت های هواپیمایی خارجی ابلاغ کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط غیرقابل اجتناب ایجاد شده اتخاذ تدابیر و هماهنگی های لازم به منظور بازگشت مسافران ایرانی که از سوی شرکت ها به مقاصد پروازی که در مورد پذیرش اتباع ایرانی محدودیت قائل شده اند، ضروری است و انجام هماهنگی های لازم در راستای استرداد وجه بلیت، بدون اعمال هرگونه جریمه بلیت مسافران که از این رهگذر پروازهای آنها در رفت و یا بازگشت مختل شده است، صورت گیرد.

جعفرزاده تصریح کرد: از نمایش، صدور و ایجاد هرگونه تعهد در مسیرهای خارجی مورد نظر از تاریخ ابلاغ این نامه جدا خودداری شود این در حالی است که با توجه به تذکرات مکرر شاهد فروش و عرضه بلیت و ایجاد تعهد در برخی از سایت های فروش یا دفاتر خدمات مسافرت هوایی در قالب تور مسافرتی در مسیرهای غیرقابل انتقال برای شرکت های هواپیمایی هستیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: بدیهی است متخلفان بدون هرگونه اغماض به مراجع ذیربط ارجاع و مسئولیت هرگونه ایجاد تعهد به عهده صادر کننده بلیت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه صادره این سازمان مسافرانی که تاکنون در مسیرهای داخلی وخارجی نسبت به ابتیاع بلیت سفر اقدام کرده اند و درخواست کنسلی آن را به دلایل شرایط کنونی (انتشار ویروس کرونا) دارند، لازم است بدون هرگونه اعمال جریمه عملیات استرداد بلیت آنان در مسیر رفت و برگشت تا اطلاع ثانوی صورت پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۷ ۱۲:۴۹

دروغ محضه. وزیر یه چیزی گفته ولی اجرا نمیشه . من خودم بلیطم رو خواستم کنسل کنم میگن ایرلاینها برای خودشون بخشنامه زدن که بلیط های از تاریخ 6 اسفند تا 25 اسفند مشمول عدم دریافت کنسلی میشن. در حالیکه ما و خیلیهای دیگه اول برج برای تعطیلات عید بلیط گرفتیم و حالا به خاطر کرونا میخواهیم کنسل کنیم. لطفا پیگیری کنید و اطلاع رسانی انجام بدید که اینقدر دروغ نگن به مردم بیچاره. ""محمد اسلامی عصر امروز درباره وضعیت سفرهای هوایی و ریلی اینگونه در جمع خبرنگاران توضیح داد: اعلام کرده‌ایم که در حوزه سفرهای هوایی و ریلی هزینه کنسلی از مردم دریافت نشود و مردم اگر بلیتی تهیه کرده و می‌خواهند آن را کنسل کنند، راحت باشند.""

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۵ ۱۱:۰۸

دقیقا درسته . ما هم با همین مشکل مواجه هستیم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۷ ۱۲:۲۹

دقیقا همینطور هست. اوج بلیطهای رزرو شده برای ایام تعطیلات بوده، الان ایرلاین های میگن فقط تا 25 بدون جریمه کنسل میشن!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۳ ۱۸:۵۳

سلام شرکت تا تاکنون بعلت کنسولی مسیر استانبول پول ما را عودت نداده حالا هم داره برای 29 اسفند بلیط می‌فروشد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۲ ۱۱:۲۲

من بلیط خریدم از سایت charter/ تازه فهمیدم کلا اینا یه شماره موبایل هستن چطور ممکنه به اینا دسترسی فروش بدن. جرا جلوی این کلاه برداری ها گرفته نمیشه الان نزدیک ۳ ملیون پول بلیط من رو نمیدن.نمیدونم هم کجا برم شکایت کنم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۹ ۰۱:۲۱

ما واسه ۱۴ اسفندازوان به انکارا بلیط داشتیم با چهل درصد جریمه کنسل کردن ترکیش الان چیکارکنیم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۹ ۱۳:۳۹

من هم با بقیه دوستان موافقم. یک بلیت از هواپیمایی ایرتور به تاریخ 26 اسفند خریده ام ولی این طور که پیداست به دلیل قرار گرفتن تاریخ پرواز پس از 25 اسفندماه کنسلی بلیت بدون استرداد جریمه به آن تعلق نمی گیرد. مسولین محترم لطفا رسیدگی فرمایید. با سپاس

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۳ ۲۰:۴۷

ما از آژانس طاها گشت بلیط هواپیمای ایرفلوت حدود یک سال پیش خرید کردیم که به دلیل کرونا ، خود ایرلاین بلیط را کنسل کرد اما با وجود پیگیری فراوان بعد از گذشت یک سال هنوز هم آژانس پول ما را پس نداده و می گوید اگر ناراضی هستید برید از ما شکایت کنید!! اصلا به این آژانس اعتماد نکنید که ما بدجوری چوبش را خوردیم. اطلاعات بلیط و همه مدارک موجود است.