• چهارشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۲:۳۰
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 98120604907
  • خبرنگار : 71635

پوشش بیمه‌ای آزمایش و درمان کرونا / حذف انتظار۱۰ روزه برای دریافت دفترچه این بیماران

پوشش بیمه‌ای آزمایش و درمان کرونا / حذف انتظار۱۰ روزه برای دریافت دفترچه این بیماران

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات برای مبتلایان به کروناویروس توضیحاتی ارائه داد.

مهندس طاهر موهبتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طبق اظهارات متخصصان کروناویروس دارای درمان خاصی نیست، گفت: البته برای تشخیص بیماری برخی آزمایشات از بیمار گرفته می‌شود که تمام این آزمایشات تحت پوشش بیمه است. 

وی افزود: از طرفی با توجه به اینکه سیستم تنفسی مبتلایان به کروناویروس آسیب دیده است معمولا اگر به تشخیص پزشک نیاز به دشتگاه تنفسی و بستری آنها در آی‌سی‌یو باشد، این دست خدمات نیز دارای پوشش بیمه‌ای هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه در حوزه درمان نیز بیشتر داروهای نگه دارنده برای این بیماران استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: این داروها در پرتکلهای دارویی ما قید شده است.

وی با اشاره به قانون دوره انتظار ۱۰ روزه برای بیمه شدگان و حذف بیمه از روی تخت بیمارستان، گفت: برای صدور دفترچه مقرر بود تا ۱۰ روز دوره انتظار در نظر بگیریم؛ با توجه به اینکه برخی بیمه نشده بودند، در بخش‌نامه‌ای به استان‌ها اعلام کردیم که مبتلایان به کروناویروس را هم جزو بیماران اورژانسی حساب کرده و بیمه آنها بدون دوره انتظار آغاز شود.

موهبتی ادامه داد: همچنین پیش از این کسانی که برگ‌های دفترچه بیمه‌شان پیش از موعد مقرر به اتمام می‌رسید باید به اداره کل بیمه رفته و تاییدیه اخذ می‌کردند و سپس با مراجعه به دفتر پیشخوان دولت مجددا دفترچه بیمه دریافت می‌کردند که این موضوع نیز با آغاز شیوع کروناویروس در کشور برای بیماران حذف شد و از این پس تنها با مراجعه به دفاتر پیشخوان و استعلام‌های مورد نیاز دفترچه بیمه مجدد به متقاضی تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به انجام عملیات استحقاق سنجی در بیمارستان‌ها، تصریح کرد: ناظر ما باید بر بالین بیمار حاضر می‌شد و تاییدیه‌ای برای بیمار صادر می‌کرد. اکنون اعلام کرده‌ایم بستری بیمار مبتلا به کروناویروس تنها با کد HID کفایت می‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خاتمه سخنان خود بر لزوم اطلاع رسانی در خصوص نحوه انتقال و پیشگیری از بیماری، تاکید کرد: به نظر می‌رسد فعالیت‌های مقتضی از سوی بیمه سلامت صورت گرفته است البته در نظر داریم همزمان با فراهم شدن زیرساخت‌ها، اطلاع رسانی تلفنی از طریق سامانه ۱۶۶۶ را نیز دنبال کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.