• چهارشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98120705753
  • خبرنگار : 71475

وزیر خارجه عراق از اقدامات فوری دولت برای پاسخگویی به معترضان خبر داد

وزیر خارجه عراق از اقدامات فوری دولت برای پاسخگویی به معترضان خبر داد

وزیر خارجه عراق گفت، دولت مجموعه‌ای از اقدامات فوری برای پاسخگویی به خواسته‌های معترضان در نظر دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری عراقی"واع"، محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق طی سخنرانی در چهل و سومین نشست شورای حقوق بشر بر تمایل عراق به اینکه بخشی از جریان هدفمند برای جلوگیری از بحران‌های بین‌المللی انسانی باشد تاکید کرد.

وی تصریح کرد، دولت با تظاهرات عراق به عنوان تظاهراتی که دارای مطالبات به حق است تعامل داشته است. بنابراین اقدامات فوری را برای پاسخگویی به خواسته‌های معترضان در نظر گرفته و کمیته‌های فرعی در استان‌ها برای رفع نیازهای آنها تشکیل داد و کانال‌های مستقیم گفتگو با آنها را گشود.

الحکیم عنوان کرد: با توجه به اینکه نهادهای ملی ما خطر این بحران را درک می‌کنند، برخی ابتکار عمل‌ها و پروژه‌های ملی از جمله پروژه ملی اشتغال‌ جوانان کلید خورد. هدف از این پروژه سیاست‌گذاری‌های طولانی مدت برای فعال‌سازی بخش خصوصی جهت احیای بخش‌های مختلف اقتصادی است.

وی درباره نقض‌های رخ داده در تظاهرات گفت، دولت فورا اقدام به تشکیل کمیته ملی برای تحقیق درباره این موضوع کرده است.

بنا براین گزارش، اعتراضات عراقی‌ها با وجود استعفای عادل عبدالمهدی از سمت نخست وزیری و تعیین محمد توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر مکلف وارد پنجمین ماه خود شده و معترضان علاوه بر برگزاری انتخابات زودهنگام، خواستار انحلال پارلمان و محاکمه افرادی شدند که در کشتار تظاهرکنندگان دست دارند.

در اعتراضات عصر سه‌شنبه سه تظاهرکننده در میدان الخلانی بغداد کشته شده و ده‌ها تن دیگر نیز به ضرب گلوله‌های جنگی و سلاح‌های شکاری و نیز گاز اشک‌آور زخمی شدند. در این درگیری‌ها همچنین ۲۲ نیروهای امنیتی از جمله سه افسر با اسلحه‌های شکاری زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha