• جمعه / ۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98120806504
  • خبرنگار : 71552

انصاری: مسئولان ورزش سرمای ۶ صبح استخر ما را خودشان می‌توانند تحمل کنند؟

انصاری: مسئولان ورزش سرمای ۶ صبح استخر ما را خودشان می‌توانند تحمل کنند؟

مهدی انصاری از وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک می خواهد که به رشته شنا نگاه ویژه داشته باشند و از تمرینات آن‌ها در استخر آزادی بازدید کنند.

مهدی انصاری ملی‌پوش شنا در مورد شرایط تمرینات و اردوی تیم ملی شنا اظهار کرد: در حال حاضر تنها من در اردوی تیم ملی هستم، سایر ملی پوشان در شهرهای خود تمرین می کنند. هر کاری که فدراسیون شنا می توانسته برای ما انجام داده است اما کمیته ملی المپیک و وزرارت ورزش حمایتی نمی کنند. ما سختی‌های زیادی کشیدیم و فشار زیادی را تحمل می کنیم. استخر آزادی ۱۰ روزی خراب و آب آن سرد شده بود و ما نمی توانستیم در آن تمرین کنیم. تنها استخر استاندارد ایران هم همان آزادی است ولی ۱۰ روز تا دو هفته طول کشید تا تعمیرات آن تمام شود.

وی در ادامه به سردی دمای محیط استخر آزادی اشاره کرد و گفت: دمای محیط استخر آزادی فوق العاده سرد است، حتی سرمای آن از بیرون استخر هم بیشتر است. این خیلی ما را اذیت می کند و احتمال سرماخوردگی ورزشکاران را نیز در پی خواهد داشت. چند سالی است که ما این مشکل را داریم، ما همیشه این مشکل را اعلام می کنیم اما کسی رسیدگی نمی کند. ما مجبوریم دمای آب استخر را بالاتر ببریم تا مریض نشویم. در این شرایط استانداردهای روز دنیا اجرا نمی شود چون آب گرم و محیط خیلی سرد است. ما تلاش خود را می کنیم ولی عملکردمان در تمرینات خوب نیست. آب گرم ضربان قلب را بالا می‌برد و سبب می شود تمریناتمان کم تاثیر باشد.

دارنده مدال برنز ۵۰ متر پروانه قهرمانی آسیا در ادامه گفت: باید از رییس هیات استان خراسان رضوی تشکر کنم که همیشه از شناگران ملی چه از نظر مالی و چه از بابت مسائل و مشکلات دیگر حمایت می کند. هر موقع که مشکلی بوده با یک تلفن آن را رفع کرده است. همچنین از رضوانی رییس فدراسیون باید تشکر کرد که در این مدت که برای المپیک تمرین می کنیم امکانات لازم را فراهم کرد، اما متاسفانه کمیته و وزارت هیچ نگاهی به رشته ما ندارند. همیشه و همیشه حرف این است که مدال بیاورید تا کمکتان کنیم. مگر می شود زمینی که نهالی در آن کاشته نشده و آبیاری نکرده‌ایم محصول دهد؟ وقتی ورزشکار مدال بگیرد دیگر نیازی به حمایت ندارد.

وی ادامه داد: نزدیک المپیک است اما ما هنوز هیچ چیز حمایتی ندیده ایم. حتی دریغ از اینکه مسئولان یکبار به محل تمرین ما بیایند تا سردی هوا را درک کنند. آنقدر هوا سرد است که با لباس هم نمی توان در استخر آزادی نشست چه برسد که با مایو به آب بزنیم. مربی ما با گرمکن و کلاه سر تمرین می نشیند. امیدوارم که یک روزی به ما و به ورزش ما توجه کنند.

رکورددار ۱۰۰ متر پروانه در خصوص رکورد ورودی المپیک گفت: رکورد ورودی المپیک برای ۱۰۰ متر  پروانه ۵۳.۵۲ است و رکورد ملی که در اختیار من است ۵۴.۱۷ است که ۶۰ صدم ثانیه با ورودی فاصله دارم. این فاصله زیادی نیست و می شود به آن رسید ولی با حمایت و انگیزه که هیچ کدام آنها نیست. سینا غلامپور برای ۱۰۰ متر آزاد، بنیامین قره حسنلو برای ۵۰ متر آزاد و علیرضا یاوری برای ۲۰۰ آزاد و ۱۰۰ پروانه تلاش می کنند. همه شناگران تنها یک ثانیه یا کمتر با ورودی المپیک فاصله دارند.

وی افزود: دو مرحله لیگ را پشت سر گذاشتیم، یک مرحله دیگر هم در پیش داریم که ۵ شنبه و جمعه انجام می شود. ما چهار نفر که برای المپیک تمرین می کنیم برای مرحله آخر باید حجم و شدت تمرینات را کم کنیم تا بدن ریکاوری شود و انرژی لازم بدست آید. هدف ما کسب سهمیه المپیک است و برای اواخر اسفند ماه باید برای کسب سهمیه تلاش کنیم. آن‌طور که من می‌دانم باید برای مسابقات اول به ایتالیا و مجارستان و بعد به دوبی می رفتیم. ایتالیا که مسابقاتش به تعویق افتاد و اردیبهشت ماه برگزار می شود. اول یا دوم فروردین نیز عازم مجارستان خواهیم بود. اما نمی دانم بعد از مجارستان مستقیم به دوبی می رویم یا به ایران می آییم و بعد عازم دوبی می شویم. ما مشکل سربازی داریم و با توجه به تعطیلات نوروز مشکلاتی در اعزام به دوبی خواهیم داشت و ممکن است به مسابقات دوبی نرسیم.

وی در پاسخ به این سوال که چند مسابقه برای کسب سهمیه المپیک در پیش دارند گفت: من تنها از مجارستان و دوبی خبر دارم. تا ۱۰ روز قبل از المپیک در هر مسابقه ای که فینا اعلام کند می توانیم شرکت کنیم و سهمیه المپیک بگیریم. حال اعزام ما بستگی به بودجه فدراسیون دارد که بفرستد یا خیر.

وی در پایان گفت: ما همیشه حرف‌هایمان را می زنیم، اما رسیدگی نمی شود، نمی دانم شاید به گوش مسئولان نمی رسد. کسی که رییس سازمان ورزش است باید حواسش به همه ورزش‌ها باشد. از رییس کمیته ملی المپیک و از وزیر ورزش دعوت می کنم که در همین روزهای سرد یک روز ۶ صبح به تمرین ما بیایند و ببینند می توانند سرمای استخر آزادی را با لباس تحمل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha