• جمعه / ۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98120906874
  • خبرنگار : 71624

در پارک علم و فناوری کرمانشاه انجام می‌شود

تولید ماسک‌های نانو فیلتر

تولید ماسک‌های نانو فیلتر
عکس تزئینی است

با توجه به افزایش تقاضای ماسک در بازار در پی بروز ویروس کرونا، یک واحد دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمانشاه کار تولید ماسک‌های نانو فیلتر را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، این شرکت دانش‌بنیان با دستگاهی به نام «الکتروریسی» اقدام به تولید الیافی در مقیاس نانو و میکرو می‌کند، این الیاف کاربردهای متفاوتی دارد که بخشی از کاربرد آن در حوزه پزشکی و در تهیه انواع ماسک از جمله ماسک‌های پزشکی سه لایه (جراحی)، N95، N99، R95، R99، P95 و P99 است.

دکتر معصومه خان احمدی، رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان استان برای ساخت تجهیزات و ملزومات مقابله با کرونا خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر چند شرکت فناور و دانش‌بنیان در این خصوص عزم جدی خود را در ساخت ماسک‌های نانو فیلتر و ژل و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز آغاز کرده‌اند.

خان احمدی، با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان قابل توجهی در تمام حوزه‌ها تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند، افزود: روز گذشته پس از تأیید نمونه محصول ماسک این شرکت توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان بخشی از حمایت‌های مالی لازم در حداقل زمان ممکن برای این شرکت توسط پارک علم و فناوری تامین شد تا در جهت تقاضای استان این شرکت چالش جدی نداشته باشد.

شیرزادیان، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ماسک‌های نانوفیلتر گفت: این ماسک‌ها بر حسب میزان ذراتی که فیلتر می‌کنند، طبقه‌بندی می‌شوند که ماسک‌های سری P قوی‌ترین آن‌ها هستند.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان افزود: با ارزیابی صورت گرفته بر روی ۵۰۰ ماسک تولیدی این شرکت قرار بر این شد تا ظرف سریع‌ترین زمان ممکن مجوز تولید از وزارت بهداشت برای این شرکت صادر شود و این شرکت عملاً کار تولید روزانه دو هزار ماسک را در استان شروع کرده است. نوع ماسک‌های تولیدی این شرکت در حد ماسک‌های N95 و دارای لایه محافظتی میکرو و نانو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha