• جمعه / ۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98120906966
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۸و۹ اسفند

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۸و۹  اسفند

تشکر صمیمانه رهبر معظم انقلاب از مجموعه دست‌اندرکاران پزشکی/ مبادلات بشردوستانه با ایران از سوی آمریکا/ تکذیب هرگونه مخفی‌کاری درباره کرونا / اطلاعیه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه درباره نماز جمعه این هفته کشور/ ابتلای چهار نماینده مجلس به کرونا و... در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا در روزهای پنج شنبه و جمعه، ۸و۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

آمریکا مبادلات بشردوستانه با ایران را تسهیل کرد

به گزارش ایسنا، خبر تسهیل انجام برخی مبادلات بشر دوستانه با بانک مرکزی ایران با صدور مجوزی از سوی واشنگتن در صدر اخبار پربازدید بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعلام رسمیِ نهایی‌شدن سازوکار بشردوستانه سوئیس با ایران و با صدور مجوزی، به شرکت‌ها اجازه داد تا بدون خطر تحریم‌ شدن اقلامی از جمله مواد غذایی، دارویی و کالاهای اساسی را به ایران ارسال کنند.

تشکر صمیمانه رهبر معظم انقلاب از مجموعه دست‌اندرکاران پزشکی

تشکر صمیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از وزیر بهداشت و همکاران، پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی و مجموعه دست‌اندرکاران پزشکی در مواجهه و مبارزه با بیماری کرونا هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  در دیدار رئیس فرهنگستان علوم پزشکی خاطرنشان کردند: این زحمات بسیار با ارزش، جایگاه جامعه پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا می‌برد که برده است و اجر و ثواب الهی را به دنبال خواهد داشت.

هیچ مخفی‌کاری درباره کرونا وجود ندارد/ مردم زندگی عادی‌شان را تعطیل نکنند

خبر بعدی اظهارات همایون هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بود که تاکید کرد: مسئولان وزارت بهداشت در ارائه‌ آمارهای مربوط به مبتلایان به کرونا و فوتی‌ها مخفی‌کاری نمی‌کنند.

وی از مردم خواست که به آنها اعتماد کرده و با حفظ اصول پیشگیری زندگی عادی خود را ادامه دهند چون استرس و اضطراب آسیب جدی به آنها وارد می‌کند.

چین در مبارزه با کرونا، از همه باتجربه‌تر و در کمک به ما از همه راسخ‌تر است

توییت سفیر ایران در جمهوری چین هم از دیگر خبرهای پر بازدید بود که اعلام کرد نخستین محموله کمک‌های چین برای مقابله با ویروس کرونا (کووید-۱۹) (پنجشنبه‌شب، ۸ اسفند) عازم ایران شد.

محمد کشاورززاده در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در پاسخ به همبستگی مردم کشورمان با مردم چین که نمونه‌های زییایی از فرهنگ هم‌دوستی در شهر ووهان را رقم زد، اولین محموله کمک‌های چین امشب عازم ایران شد. در روزهای آینده کمک‌های قابل توجهی در راه است. بدون شک چین در مبارزه با ویروس کرونا از همه باتجربه‌تر و در کمک به ما از همه راسخ‌تر است.

«ایران» قوی باش ...

گزارش ایسنا با عنوان «ایران» قوی باش هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

چهار نماینده مجلس به کرونا مبتلا شدند

خبر بعدی ابتلای چهار نماینده به کرونا بود.

محمدعلی وکیلی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: طبق اطلاع از تست ⁧کروناویروس⁩ سی نفر از همکاران در مجلس شورای اسلامی، تاکنون نتیجه اعلان شده‌ چهار نفر مثبت است.

نماز جمعه این هفته درمرکز ۲۳ استان برگزار نمی‌شود

خبر بعدی اطلاعیه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه درباره نماز جمعه این هفته کشور بود.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع مردم شریف و انقلابی ایران به ویژه مومنان خداجوی و نمازگزار جمعه می رساند ،پیرو در خواست وزیر محترم بهداشت و درمان و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا نمازجمعه مورخه ۹۸/۱۲/۹ در مراکز استان‌هایی که ازسوی ستاد اعلام گردیده است و ذیلا نام آنها می‌آید، برگزار نخواهد شد.

همه به اجرای تمامی مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا موظف و مکلفند

رئیس جمهور در پاسخ به نامه دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بار دیگر یگانه مرجع تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت بیماری کرونا را ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا معرفی کرد و دستگاه‌ها و ارکان کشور را به اجرای تمامی مصوبات این ستاد موظف و مکلف کرد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا دوری از اجتماعات است

تاکید سید حسین نقوی حسینی، عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات و برنامه‌ریزی‌ها برای مقابله با ویروس کرونا هم از خبرهای پر بازدید بود.

وی اظهار کرد: کرونا واقعیتی تلخ است که باعث آسیب به مردم می‌شود، این ویروس رواج سریع پیدا کرده و متاسفانه جان تعدادی از هموطنان را گرفته است، لذا نمی‌توان با آن با شوخی و مسامحه برخورد کرد. باید از همه ظرفیت‌ها، امکانات و برنامه‌ریزی‌ها برای مقابله با آن استفاده کرد.

درباره کرونا با مردم شفاف و صادق باشیم

محمد رضا عارف، رئیس مجمع نمایندگان تهران هم در مطلبی  در صحفه اینستاگرام خود پیشنهادات سه گانه‌ای را در مورد کرونا مطرح کرد و  تاکید داشت که باید از لغو تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها پرهیز شود.

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش پزشکان و کادر درمانی کشور برای مبارزه با ویروس کرونا و بهبود بیماران تاکید کرد که باید از هر گونه پنهانکاری درباره بیماری کرونا پرهیز شود.

مادر دادستان کل کشور درگذشت

خبر درگذشت مادر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور دار فانی از دیگر اخبار پربازدید بود.

برخی پیام های تسلیت به همین مناسبت را که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

تسلیت رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور

محسنی اژه‌ای به منتظری تسلیت گفت

پیام تسلیت رئیس مجلس به دادستان کل کشور

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha