• جمعه / ۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98120906973
  • خبرنگار : 50088

در پی شیوع ویروس کرونا؛

گرانی ماسک و سیر در تایباد/ تردد در مرز دوغارون بدون مشکل در حال انجام است

گرانی ماسک و سیر در تایباد/ تردد در مرز دوغارون بدون مشکل در حال انجام است

ایسنا/خراسان رضوی در پی شیوع ویروس کرونا قیمت ماسک و سیر در تایباد گران شده است، همچنین مدیر کل گمرک دوغارون نیز درباره وضعیت تردد در این مرز گفت: کرونا مشکل عمده‌ای در مرز دوغارون به وجود نیاورده و در حال حاضر تردد در این معبر رسمی در حال انجام است.

محمد کوه‌گرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: چند روز پیش به دلیل عدم پذیرش گمرک افغانستان تعداد زیادی از اتباع این کشور که قصد برگشت از ایران را داشتند در مرز دوغارون سرگردان شدند که البته با پیگیری‌های انجام شده اکنون تردد در حال انجام است.

وی ادامه داد: انتشار اخبار ویروس کرونا در بخش تجاری مشکلی به وجود نیاورده و تاکنون کامیون‌های ترانزیت برای رفت و آمد از طریق مرز دوغارون با مشکل مواجه نبودند.

کوه‌گرد بیان کرد: عدم پذیرش مسافران افغانستانی توسط این دولت علاوه‌بر سرگردانی اتباع در مرز دوغارون باعث شده عده‌ای که تاریخ ویزای آن‌ها به اتمام رسیده متحمل جریمه نیز شوند.

کریم نوایی، مدیر پایانه مرزی دوغارون عنوان کرد: تردد ناوگان حمل و نقل همچون روال سابق در حال انجام است و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد. همچنین این مدیریت برای مقابله با ویروس کرونا تمامی قسمت‌های اداری را ضدعفونی کرده است.

اما این موضوع تنها به مرز دوغارون و مشکل اتباع ختم نمی‌شود، این روزها کرونا بازار را نیز درگیر کرده است.

سیر در تایباد به مرز 400 هزار ریال رسید

به گزارش ایسنا، پس از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا سیر این ماده غذایی که به دلیل بوی نامطبوعش خیلی در سبد غذایی خانواده‌ها قرار نداشت یکباره محبوب سفره‌ها شد و در مدت چند روز از قیمت حدود 140 هزار ریال به 400 هزار ریال صعود کرد و مشتریان بیشتری را جذب خود کرد.

در این خصوص رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان تایباد گفت: به دلیل بالا رفتن تقاضا قیمت این ماده غذایی بالا رفته و کمیاب هم شده است.

محمد اشرفی افزود: قیمت سیر بسته به خرید روز است که در حال حاضر متغیر بوده و فروشندگان تا 35 درصد افزایش قادر به فروش هستند اگر تخلفی در این راستا گزارش شود پیگیری خواهد شد.

مشکل دیگری که این روزها خانواده‌ها را نگران کرده، کمیاب شدن ماسک علاوه‌بر گرانی است.

سری به داروخانه‌های سطح شهر زدیم و صف طولانی مراجعینی را دیدیم که برای خرید ماسک به هر قیمتی حضور داشتند.

این روزها البته بازار دلالان هم داغ است و گاه بازارگرمی سودجویان را نیز شاهد هستیم، این روزها ماسک ساده تا 100 هزار ریال و نوع فیلتردار تا 500 هزار ریال هم به فروش می‌رسد و حالا سوال اینجاست آیا واقعا خوردن سیر و زدن ماسک راه درمان کروناست؟

در این خصوص مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد گفت: استفاده از ماسک برای افرادی الزامی است که در مکان‌های آلوده به ویروس خدمات ارائه می‌دهند و یا اینکه با افرادی سر و کار دارند که مبتلا به این ویروس هستند.

حیدر احسانی با توجه به پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا افزود: خوردن سیر یا مواد خوراکی مشابه آن تاثیر چندانی در کاهش یا افزایش انتشار این ویروس ندارد اما برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس بهتر است مواد خوراکی مانند سبزی و میوه نسبت به قبل با دقت بیشتری شستشو شوند و نیز مواد گوشتی در زمان بیشتری طبخ گردند.

وی بیان کرد: از مطالب مهمی که در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاکید شده حفظ بهداشت فردی و شستشوی دائم دست‌ها با آب ولرم و صابون است.

حیدری تایباد را یک شهر پاک اعلام کرد و گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مثبت بودن این ویروس در شهرستان اعلام نشده و برای جلوگیری از انتشار بیماری با تمهیدات انجام شده تا اطلاع ثانوی تمامی تالارهای سطح شهر تعطیل می‌باشند، از تجمع افراد در مکان‌های مختلف جلوگیری می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد بالا بردن سطح آگاهی مردم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را بسیار مهم دانست و بیان کرد: شهروندان برای جلوگیری از هرگونه ابهام در این خصوص بهتر است سوالات خود را از طریق سامانه 190 و 4030 با مشاوران مربوطه در میان گذارند و پاسخ مناسب را کسب کنند.

وی مطرح کرد: یکی از بخش‌های بیمارستان تایباد برای پذیرش احتمالی بیماران مبتلا تجهیز شده است تا در صورت نیاز درمان در همین مرکز انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha