• شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98121007588
  • خبرنگار : 71591

۸۰ درصد درآمد صنعت موسیقی از استریم‌ آنلاین است!

۸۰ درصد درآمد صنعت موسیقی از استریم‌ آنلاین است!

آمارها حاکی از آن است که ۸۰ درصد از درآمد کل صنعت موسیقی ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی از طریق سرویس و اپلیکیشن‌های استریم آنلاین کسب شده است.

به گزارش ایسنا،  این روزها که به نظر می‌رسد کاربران از سرویس و اپلیکیشن های پخش و استریم آنلاین موسیقی در جهان استقبال بیشتری نشان می‌دهند، حالا آمارهای جدید نشان می‌دهد که سهم قابل توجهی از مجموع درآمدهای حاصل از صنعت موسیقی در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی به سرویس های استریم آنلاین آهنگ تعلق داشته است. این بدان معناست که اپلیکیشن هایی نظیر اسپاتیفای، اپل موزیک، ساندکلاد و پاندورا توانسته اند به خوبی نظر و رضایت کاربران خود را جلب کرده به گونه ای که آنها بجای خریداری یا دانلود آهنگ های موردعلاقه خود، از پلتفرم های مربوط به سرویس های پخش آنلاین موسیقی بهره مند شوند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، استریم آنلاین موسیقی به تدریج توانست حتی بهتر از سایر بخش های تکنولوژی رشد کند و در میان کاربران جای خود را مستحکم کند و به بخشی حیاتی از صنعت موسیقی جهان تبدیل شود.

پلتفرم های موسیقی در سال ۲۰۱۸ میلادی سهمی معادل ۷۵ درصد از کل درآمد این صنعت در آمریکا را به خود اختصاص داده بود که بنابر آمارهای جدید این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۷۹ درصد (۸.۸ میلیارد دلار) افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش وب سایت Complete Music Update، نکته حائز اهمیت آن است که این ارقام تنها مربوط به پرداخت هزینه حق اشتراک کاربران می شود و درآمدهای حاصل از تبلیغات در پلتفرم های مذکور را شامل نشده است.

بدون شک، کاربران منطقه آمریکای شمالی که شامل ایالات متحده آمریکا و کانادا می‌شود، از بزرگترین طرفداران و کاربران اپلیکیشن‌های استریم موسیقی به شمار می‌روند. ایالات متحده به تنهایی حدود ۴۰ درصد از درآمد سرویس‌های موسیقی در جهان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha