• یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98121108406
  • خبرنگار : 50037

مدیر اداره میراث فرهنگی اسدآباد خبر داد

لغو جشنواره پخت نان و گرده محلی چشمه قنداب

ایسنا/همدان مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از لغو جشنواره پخت نان و گرده محلی چشمه قنداب این شهرستان خبر داد.

کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به علت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا چهارمین جشنواره امسال پخت نان و گرده محلی چشمه قنداب شهرستان اسدآباد لغو شد.

وی با بیان اینکه برای استقبال از نوروز بیش از ۱۲ برنامه شاخص در شهرستان پیش بینی شده که اجرای این برنامه ها به دستورالعمل های وضعیت پیشگیری از ابتلا به کرونا بستگی دارد، خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره نوروزی در کنار تالاب پیرسلمان یکی از تالاب های طبیعی و زنده استان، اجرای بازی های بومی محلی در روستای هدف گردشگری ملحمدره، جشنواره پخت غذاهای محلی در روستای ملحمدره و ترخین آباد، اجرای موسیقی محلی در پارک ملت، مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری و مسابقه هفت سین از جمله برنانه های پیش بینی شده برای استقبال از نوروز در این شهرستان بوده که اجرای این برنامه ها فعلاً به دستور العمل های وضعیت پیشگیری از کرونا بستگی خواهد داشت.

اکبری‌شایگان با بیان اینکه در حال حاضر خانه های بومگردی روستای هدف گردشگری ملحمدره و روستای ترخین آباد فعال هستند، تصریح کرد: هشدارهای لازم در رابطه با پیشگیری از ابتلا به کرونا و رعایت موارد بهداشتی به آنان داده شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کلیه مراکز تحت پوشش میراث فرهنگی شهرستان تحت کنترل قرار دارند، یادآور شد: از مهمانپذیرها و سفره خانه سنتی ملحمدره درخواست شده فعلاً از برگزاری جشن ها و  مراسم هایی که همراه با اجتماع  تشکیل می شود، برای هر گونه پیشگیری خودداری شود.

به گزارش ایسنا، بنا به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد، خوشبختانه تاکنون هیچ نمونه مثبتی از بیماری کرونا در این شهرستان وجود نداشته و تمام اقدامات انجام شده صرفاً برای پیشگیری و کنترل این بیماری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha