• یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98121108441
  • خبرنگار : 50147

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:

همه دستگاه‌ها به حمله ملخ‌ها به عنوان یک بحران ملّی نگاه کنند

همه دستگاه‌ها به حمله ملخ‌ها به عنوان یک بحران ملّی نگاه کنند

ایسنا/بوشهر معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ملخ ها به شکل روزانه جابجا می شوند و نقطه خود را عوض می کنند. انتظار ما این است که همه دستگاه ها به عنوان یک بحران ملی به حمله ملخ ها نگاه کنند.

خسرو عمرانی در گفت وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت ملخ های مهاجر عنوان کرد: در طلحه و مناطق کوهستانی این منقطه درگیر عملیات مبارزه هستیم. حدود ۹۰۰ هکتار عملیات مبارزه علیه کانون ها داشتیم و در سایر مناطق نیز عملیات مبارزه انجام داده ایم. 

وی با بیان اینکه نیروهای ما آماده باش هستند، افزود: همه نقاطی که مبارزه انجام شده نیز به عنوان کانون آلوده در نظر گرفته شده تا اردیبهشت ماه مجددا عملیات انجام شود چون ملخ ها در آنجا تخم گذاری کرده اند و در حال حاضر ناوگان سمپاشی ما به این مناطق فرستاده شده است. 

این مسئول خاطرنشان کرد: ملخ ها به شکل روزانه جابجا می شوند و نقطه خود را عوض می کنند و ما بلافاصله عصر هر روز مشخص می کنیم که در چه جاهایی ملخ ها ریزش کرده اند و بلافاصله همان شب عملیات را در آن نقاط ادامه می دهیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: در حمله سال گذشته ملخ های بالغ با رنگ زرد بودند اما ملخ های امسال نابالغ تر و به رنگ قرمز بودند که الان تغییر رنگ داده و زرد شده اند و به سمت خاکی و کرم رنگ شدن می روند و وارد فاز تخم گذاری می شوند. 

عمرانی با اشاره به اینکه جز دیلم تمام شهرستان های استان درگیر حمله ملخ ها هستند، ادامه داد: ملخ ها یک اسفند وارد شده اند و امروز دهم است یعنی ده روز عملیات مبارزه انجام داده ایم و باید طی ۵ الی ۶ روز آینده سعی کنیم هر چه باقی مانده را از بین ببریم که تعداد کمتری برای تخم گذاری باقی بمانند.

وی یادآور شد: کانون های جدید همه در عمق استان هستند و در حاشیه و کانون های سال قبل نیستند، بنابراین کار ما دشوارتر شده و کانون های جدید در مناطق صعب العبوری چون خائیز، درنگ و شاه پسرمرد، ریز، لاور، شُنبه و مناطق کوهستانی ریزش کرده اند.

این مسئول با بیان اینکه ملخ ها صحرایی مهاجر یا مهاجم هستند، توضیح داد: این ملخ ها صحرایی یا مهاجر هستند، به این خاطر که به مناطق جنوب ایران حمله کرده اند به آنها مهاجم نیز گفته می شود اما در اصل باید ملخ مهاجر یا صحرایی گفته شود. 

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به نیاز مبارزه ها و کمبودهای حال حاضر به ایسنا گفت: چون پیش بینی می شود که سطح مبارزه سه برابر سال گذشته است بنابراین هم تجهیزات و هم امکانات و تامین سموم به مراتب بیشتر از سال گذشته موردنیاز است و در صورت مشارکت و همکاری مردم می توانیم عملیات مبارزه موفق و کاملی داشته باشیم 

خسرو عمرانی تصریح کرد: انتظار ما این است که همه دستگاه ها به عنوان یک بحران ملی به حمله ملخ ها نگاه کنند و هم مردم با در کنار همکاران ما قرار گرفته و با آوردن تجهیزات سمپاشی و نیروهای خود در شناسایی و کنترل و کانون کوبی مناطق آلوده کمک کنند. 

این مسئول اظهار کرد: در واقع و در این مرحله برای ما کانون کوبی مهم است و مبارزه اصلی در اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. لذا همه دستگاه ها و مردم در کنار مجموعه جهاد کشاورزی قرار بگیرند و هم در صورت مشاهده کانون جدید اطلاع رسانی کرده و هم  اینکه همه دستگاه ها و مردم مانند سال گذشته و بیش از آن کمک کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha