• یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98121108794
  • خبرنگار : 71214

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری خبر داد

بسته بودن مرزهای سه کشور همسایه/ کامیونداران مشکلی ندارند

بسته بودن مرزهای سه کشور همسایه/ کامیونداران مشکلی ندارند

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد که در حوزه حمل و نقل کالایی تنها مرزهای پاکستان، ترکمنستان و ترکیه طی هفته گذشته و برای پیشگیری از کرونا مسدود شده که البته کامیون داران ایرانی می‌توانند از این کشورها به ایران برگردند و برای بقیه کشورها مشکلی نداریم.

به گزارش ایسنا، درپی شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان سه کشور ترکمنستان، پاکستان و ترکیه در هفته گذشته مرزهای خود را برای تردد بار و  مسافر به روی ایران بستند تا پس از فروکش کردن این بیماری مجددا مراودات و مبادلات بین المللی با ایران را از سر بگیرند.

منوچهر سلمان‌زاده - مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای – در این باره در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در بخش حمل‌ونقل کالایی همچنان مرزهای پاکستان، ترکمنستان و ترکیه بسته است و امکان تردد مسافر و بار وجود ندارد. اما مبادلات و حمل و نقل کالایی از طریق دیگر مرزها مانند، افغانستان، عراق، ارمنستان، روسیه و غیره در حال انجام است و کامیون داران مشکلی در این زمینه ندارند.

وی افزود: در کشورهای مانند ترکیه، پاکستان و ترکمنستان که مرزها بسته شده کامیون داران ایرانی برای بازگشت به کشور مشکلی ندارند و براساس هماهنگی‌های  انجام شده به صورت روزانه بازگشت کامیون داران درحال انجام است و به عنوان مثال در مرز پاکستان تعداد آنها به حداقل رسیده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: رانندگان کشورهای دیگر مانند ترکیه مشکلی برای ورود به کشورشان ندارند و از مرزهای بسته شده مذکور در حال بازگشت به کشورشان هستند. اما برای این که کشورهای ترکیه، پاکستان و ترکمنستان چه می‌خواهند مرزهایشان را باز کنند بازده دقیقی اعلام نشده و امیدواریم با بهبود و کاهش روند شیوع این بیماری در کشور این اتفاق نیز بیفتد.

سلمان‌زاده با بیان این که تاکنون گزارشی از این که مبادلات تجاری و کالایی که ایران با کشورهای دیگر انجام می دهد و رانندگان یا کالاها به ویروس کرونا مشکوک هستند نداشته‌ایم گفت: در همه مرزهای کشور قرنطینه‌های انسانی و پایگاه‌های بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وجود دارد و از همان روزهای نخست شیوع کرونا نیروهای انسانی این مراکز را افزایش دادند و هر فردی که از طریق این مرزها به کشور قصد ورود داشته باشد مورد غربالگری و پایش از نظر ویروس کرونا قرار می‌گیرد بنابراین مشکل و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۲ ۱۲:۲۹

آقا چرا دروغ تحویل میدهید من الان ۷ روز هست که داخل مرز خروجی ازبکستان به ترکمنستان هستم و خوابیدیم بالغ بر ۶۰ دستگاه ماشین ایرانی .باسند حرف میزنم .خدا شاهد هست که چندین بار با سفیران دوکشور تماس گرفتیم اما گفتن خبر میدیم ولی هیچ کاری وهیچ خبری نشده .امروز راننده ایرانی اخرین روز ویزا ازبکستان راداشت اما اجازه خروج ندادن بهش .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۴ ۱۱:۳۱

مرز لطف آباد با ترکمنستان کی باز میشه به قرآن ۷۰۰ دستگاه تریلی تو شهره ما پشت مرز ترکمنستان انتظار ورود به ترکمنستان را دارند