• دوشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98121209115
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

۱۳۵ سند ثبتی موقوفات در هرمزگان اخذ شد

۱۳۵ سند ثبتی موقوفات در هرمزگان اخذ شد

ایسنا/هرمزگان رئیس اداره حقوقی اوقاف هرمزگان از اخذ ۱۳۵ سند ثبتی موقوفات در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

جابر زارع در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور قطعاً بر روی حوزه کاری ما در امور ثبتی اوقاف نیز تأثیرگذار بوده و موجب شده در پایان سال که فصل برداشت کار ما است با معضل روبه‌رو شویم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۳۵ سند مالکیت صادره از شهرستان‌های هرمزگان را در سیستم ثبت کردیم که به حدود ۵۰۰ رقبه متصل شده است، افزود: تاکنون ۵۰ درصد برنامه‌های ثبتی ما در اوقاف هرمزگان محقق شده و امیدواریم بتوانیم در مدت باقیمانده تا پایان سال، مابقی اسناد صادره را تحویل گرفته و در سیستم ثبت کنیم تا به رقباتشان متصل شوند و برنامه سال جاری ما محقق شود.

رئیس اداره حقوقی اوقاف هرمزگان ادامه داد: پراکندگی اسناد اخذ شده در تمامی شهرستان‌های استان است، تنها در قشم با مشکلاتی مواجه بودیم؛ با توجه به اینکه سند مالکیت کل جزیره قشم به نام دولت و منطقه آزاد قشم بوده، گرفتن سند مالکیت موقوفات در آنجا بسیار سخت است. بسیاری از پلاک‌های ما از گذشته در این جزیره به نام وقف ثبت شده که در حال پیگیری هستیم تا در کمیسیون ماده دو برای اخذ سند مالکیت بررسی شوند.

زارع تصریح کرد: در سال جاری توانستیم چند سند مهم و شاخص را تعیین تکلیف کنیم، از جمله می‌توان به حدود دو هکتار از اراضی میناب که بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی توسط اشخاص در آن‌ها ساخته و تصرف شده، اشاره کرد. با اخذ این سند مالکیت، حدود اراضی و افراد متصرف تعیین تکلیف می‌شود و اوقاف می‌تواند حقوق موقوفه را دریافت کند. اشخاص نیز به لحاظ شرعی حقوق موقوفه را پرداخت کنند تا اسکان در آن اراضی بلااشکال باشد.

وی گفت: در شهرستان رودان نیز اکثر رقبات ما داری سند هستند، البته چند مورد برای صدور سند مالکیت در دست پیگیری هستند که در اوایل سال آینده اخذ خواهند شد. یک موقوفه بزرگ نیز در گذشته توسط دو اداره تصرف شده بود که هر دو از طریق دادگاه دیوان عالی پیگیری و تعیین تکلیف شدند و آرای‌شان به نفع موقوفه صادر شد، پیگیر هستیم حقوق موقوفه را از این دو دستگاه دریافت کنیم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم؛ مقداری از اراضی نیز در این شهرستان توسط اشخاص تصرف شده‌اند که در حال پیگیری آن‌ها نیز هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha