• دوشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98121209190
  • خبرنگار : 50024

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز:

هیچ گروه سنی در مقابل کرونا مصونیت ندارد/ سالمندان بیشتر مراقب باشند

هیچ گروه سنی در مقابل کرونا مصونیت ندارد/ سالمندان بیشتر مراقب باشند

ایسنا/البرز عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در شرایط موجود سالمندان باید مصرف خودسرانه دارو به ویژه آنتی بیوتیک‌ها را به حداقل برسانند چون با مصرف داروهای بدون تجویز پزشک بدن در مقابل ویروس ضعیف می‌شود و فرد در صورت ابتلا به کرونا کمتر مقاومت خواهد داشت.

مریم صالحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، نگرانی در خصوص حفظ سلامت مردم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هر چند امکان ابتلای همه گروه‌های سنی به این ویروس وجود دارد ولی برخی از جمله افراد مسن و کسانی‌که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید بیشتر از بقیه مراقب خود باشند.

وی ضمن ارائه توصیه‌های بهداشتی به سالمندان توضیح داد: افراد مسن باید تا حد امکان از منزل خارج نشوند، تغذیه مناسب و مصرف مداوم میوه و سبزیجات تازه را فراموش نکنند، به طور مرتب دست و صورت خود را شست و شو دهند و ارتباط خود با سایرین را به حداقل برسانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه کرد: اگر سالمندی دچار تب، تنگی نفس و سرفه‌های خشک شد حتما باید به مرکز درمانی مراجعه کند تا تست کرونا از او گرفته شود.

صالحی تاکید کرد: در شرایط موجود سالمندان باید مصرف خودسرانه دارو به ویژه آنتی بیوتیک‌ها را به حداقل برسانند چون با مصرف داروهای بدون تجویز پزشک بدن در مقابل ویروس ضعیف می‌شود و فرد در صورت ابتلا به کرونا کمتر مقاومت خواهد داشت.

وی گفت: تا کاهش اپیدمی کرونا افراد مسن باید بیشتر از قبل استراحت داشته و تا حد امکان از فعالیت اضافی پرهیز کنند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۲ ۱۰:۳۲

با سلام لطفا ما کارگران در پروژه های گازی در کمپ های عسلویه دریابید ما هم نگران سلامتی خودمان از این بیماری هستیم خواهشا اطلاع رسانی کنید خیلی استرس گرفتیم ای کاش مسئولان فکری به حال ما کنند