• دوشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98121209564
  • خبرنگار : 50004

دقایقی در بخش قرنطینه بیماران کرونایی

دقایقی در بخش قرنطینه بیماران کرونایی

ایسنا/آذربایجان شرقی سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا چندین روز است که به خانه‎شان سر نزده‌اند و ساعت‌ها گرما و وزن لباس فضایی را تحمل کرده‌اند تا مثل همیشه امیدبخش باشند، سفید پوشانی که این روزها چشم امید مردم به آن‌هاست و لبخندشان بیشتر از سایر وقت‌ها دلمان را قرص می‌کند.

اینجا همه چیز عادی است و کمی آن طرف‌تر در بخش MDR مرکز آموزشی درمانی سینا کادر درمانی برای مبارزه با خبرسازترین ویروس دنیا تلاش می‌کنند، آن‌ها آرام هستند و از اخبار منفی متاثر نشده‌اند.

مراجعه روزانه عکاسان خبری و خبرنگاران و روزنامه نگاران برای تهیه گزارش تصویری و مصاحبه‌های امیدبخش، آن‌ها را متعجب کرده است و می‌گویند: از این‌که تبدیل به سوژه رسانه‌ها شده‌اند، کمی خسته هستند.

بخش MDR چهار الی پنج اتاق ایزوله دارد و تا قبل از پوشیدن لباس فضایی، اجازه ورود به بخش را نداریم، کادر درمانی با تخصص و آرامشی وصف ناشدنی در حال رسیدگی به مبتلایان و افراد مشکوک به کرونا هستند.

الگوی سنی بیماران بستری شده در بخش از الگوی جهانی پیروی می‌کند و اینجا هم افراد مسن و از هر دو جنس گرفتار کرونا شده‌اند. یکی از بیماران، خانمی است که آلزایمر هم دارد. حال عمومی بیماران بستری شده، خوب است و به گفته کادر درمان مرکز آموزشی درمانی سینا از بین افراد بستری شده در این مرکز فقط یک نفر کرونا مثبت و مابقی مشکوک هستند.

پرستاران این مرکز از برخی هموطنان و مادرانی که بدون توجه به حساسیت موضوع، دست فرزندانشان را گرفته و راهی کوچه و بازار می‌شوند، گلایه دارند.

پرستاران بیان می‌کنند: در حالی که ما برای خدمت رسانی به هم نوعان و مبارزه با این ویروس، جانمان را به خطر می‌اندازیم، عده‌ای هم بی توجه به علت تعطیلی مدارس، مشغول گشت و گذار هستند، این مشکل تنها به کمک مسئولان حل نمی‌شود و مردم هم نسبت به این موضوع دینی بر گردن خود دارند.

آن‌ها امیدوار هستند و می‌گویند: این روزها هم تمام خواهند شد، اما عدم احساس مسئولیت همشهریان، خیانت به پرستاران است، از تمامی پرستاران قدردانی می‌کنیم و با کمک مردم آرامش بر کشورمان حاکم خواهد شد.

به گفته پرستاران، به تن داشتن لباس فضایی و تحمل سنگینی و گرمای این لباس بسیار سخت است، اما آن‌ها از کمبود لباس گلایه دارند.

یادمان نرود، روزهای بد می‌رود و روسیاهی این روزها برای کسانی می‌ماند که تا بازار مواد شوینده و اقلام بهداشتی را داغ دیدند، شروع به احتکار و گرانی کردند یا کسانی که چشم بر روی زحمات کادر پزشکی و پرستاران و کسانی که رنج دوری از خانواده را به جان خریده و از هیچ تلاشی برای مبارزه با کرونا دریغ نکردند، بسته و تا می‌توانستند بیرون از خانه چرخ زدند.

#کرونا_را_شکست_می‌دهیم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha