• جمعه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۲:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98121209801
  • خبرنگار : 71234

فلاحت‌پیشه: شیوع کرونا در ایران یک حمله بیوتروریسمی است

فلاحت‌پیشه: شیوع کرونا در ایران یک حمله بیوتروریسمی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شیوع کرونا حمله بیوتروریستی در ایران و چین است، اظهار کرد: اگر تحریم‌ها نبود ایران می‌توانست راحت‌تر با کرونا بجنگد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر کمک به ایران برای مقابله با کرونا گفت: ترامپ و پامپئو درباره کرونا دروغ می‌گویند کرونا عامل بیماری عادی نیست بلکه بیوتروریسمی است که در کشورهای ایران و چین توزیع شده است که در قبال کشورهای ایران و چین ترویج شد و نباید این موضوع را نادیده گرفت. لازم است مقابله با بیوتروریسم از حوزه پدافند غیرعامل خارج شود و به صورت جداگانه باشد.

وی توضیح داد: از امروز تا سال ۲۰۳۰ دنیا با انواع مختلف بیوتروریسم مواجه خواهد شد باید سازمانی مستقل با اختیارات ویژه شکل بگیرد و ما همچون پدافند موشکی، پدافند بیوتروریسم داشته باشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دونالد ترامپ و پامپئو از آنچه که بر سر مردم ایران آمده است خوشحال هستند، ادامه داد: آمریکایی‌ها نه تنها کمکی به ما نمی‌کنند که بیشترین تلاش را برای تحریم‌ها در حوزه دارویی به کار گرفتند. جمهوری اسلامی ایران برای تامین سه درصد از داروهای کشور به واردات نیاز دارد که بعد از تحریم‌های اخیر کشور دچار گرفتاری شد. اگر دونالد ترامپ و پامپئو راست می‌گویند و نگران گسترش کرونا در ایران هستند تحریم‌ها را بردارد.

وی یادآور شد: ایران کشوری بود که در بیماری‌های اپیدمی مختلف در پاکستان، افغانستان و عراق کمک کرد؛ به نظر می‌رسد موج آینده گسترش کرونا از این کشورها باشد که اگر دونالد ترامپ و پامپئو راست می‌گویند تحریم‌ها را بردارند تا از شیوع کرونا در منطقه جلوگیری شود. البته که ترامپ تنها به دنبال گرفتن یکسری ژست‌های سیاسی است وگرنه نمی‌گفت اگر ایران درخواست کمک کند آمریکا آمادگی کمک دارد.

فلاحت‌پیشه در پایان گفت که درخواست ما از جامعه جهانی پایان تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است که اگر این تحریم‌ها نبود ایران راحت‌تر می‌توانست با کرونا بجنگد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۰۵:۰۰

فقط روسیه اس که درگیر نشده. کار روسیه س

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۰۷:۵۹

متوهم.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۰۸:۰۱

مبارزه با کرونا ربطی به تحریم نداره. باید قم را به موقع قرنطینه می‌کردید.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۰۸:۲۴

این ویروس که عنوان میشود بیولوژیک یا بیوتروریستی است در همه دنیا شیوع پیدا کرده و مختص ایران نیست.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۰۸:۵۰

چرا مستندات و شواهد این حمله را ارائه نمیکنید.....

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۰۹:۲۹

کورونا هر چی باشه الن نیاز به کنترل و مدیریت داره... بیوتروریسم با یه کنترل و مدیریت ساده به اینجا نمیکشید... کر ه جنوبی و ایتالیا هم درگیر هستند این یک. اپیدمی جهانی هست اگر جدی پای کار نیاییم باختیم.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۱۱:۰۷

توهم زدی، ماهان، قم، ...

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۱۱:۵۳

آخه چه ربطی به آمریکا داره؟؟ چرا هرچی میشه گردن آمریکا می اندازید؟ اگه کار آمریکا و اسرائیله چرا اونا خودشون با این بیماری درگیر هستند و کشته دادند

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۱۲:۰۸

حالتون خوبه؟

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۱۲:۱۳

ربطی به آمریکا نداره کل دنیا حتی آمریکا و اسرائیل با این ویروس درگیر هستند کرونا ویروسی است که به کل دنیا حتی به آمریکا و اسرائیل حمله کرده

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۱۲:۲۲

معلومه کار امریکاست چرا امریکا و اسراییل و عربستان و امارات مثل ایران و چین صدمه نخورده اند؟؟ این یک خبر بد برای انهایی هست که مخالف اسلحه های اتمی و بیولوژیک و شیمیایی هستند این یعنی ما خود را در مقابل دشمن خلع سلاح کنیم و زیر تهدید انها باشیم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۱۲:۲۷

برو بابا...

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۱۲:۲۹

اینطور نیست چون میلیاردها دلار به بورس امریکا ضرر خورده و ممکنه دستاوردهای اقتصادی ترامپ زیر سوال بره

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۱۲:۳۶

متوهم. خسته نمی شید؟ کم کاری خودتان را اینطوری توجیه نکنید.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۱۲:۴۹

عزیزان متخصص این بزرگوار رو راهنمایی کنند و بهشون بگن حمله تروریستی هست ولی با این نوع ویروسها بعید به نظر می رسد چون آلان خیلی از کشورها درگیر شدند،آیا آمریکا به ایتالیا،کره جنوبی و... حمله کرده؟اینطور نمایندگانی داریم که وضعمون اینه!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۱۳:۴۱

اگر اینگونه باشد که مقامات و مسئولین از طریق رسانه‌های ملی به شایعه‌ها دامن بزنند و موجب تشویش افکار عمومی شوند، بنده هم اعتقاد دارم چین که یک عمری موبایل و تلویزیون و ساعت هوشمند صادر کرده، این بار یک ویروس هوشمند صادر کرده! پیدا کنید پرتقال فروش را...

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۱۷:۰۸

تو یکی .....

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۱۷:۴۶

....چرا همون اول قم رو قرنطینه نکردید که حالا ویروس به همه جای ایران شیوع پیدا کنه

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۲۲:۵۱

اینها یک چیزی مصرف می کنند. مطمئنم