• سه‌شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98121310240
  • خبرنگار : 50163

سیلی سیل؛ پاسخ دست‌کاری انسان در طبیعت

سیلی سیل؛ پاسخ دست‌کاری انسان در طبیعت

ایسنا/زنجان معاون فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: سیل، پاسخ محکم طبیعت به دست‌کاری انسان در حرایم است.

شاهپوررضا کاظمی صبح امروز (۱۳ اسفند) در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خرم‌دره، به بارش باران به عنوان یک موهبت الهی اشاره و تدابیر پیشگیری از بروز خسارت‌های احتمالی را ضروری برشمرد.

وی با اشاره به اعلام هواشناسی در خصوص بارندگی در این شهرستان، عنوان کرد: شهرداری و دهیاران باید در سطح روستاهای شهرستان با آمادگی کامل اقدامات پیشگیرانه برای مواجهه با آب‌گرفتگی معابر و نیز سیل را در برنامه‌ کاری خود داشته باشند.

معاون فرماندار شهرستان خرم‌دره با تاکید بر این‌که همه دستگاه‌های شهرستان باید برای اسکان اضطراری احتمالی به صورت آماده‌باش کامل بوده و همه ظرفیت‌های لازم را فراهم کنند، گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تمهیدات لازم برای پیشگیری از آب‌شستگی شانه و بستر راه‌ها و پایه پل‌ها و شهرداری نیز با فراهم کردن امکانات و تمهیدات لازم، از بروز آب‌گرفتگی معابر شهری پیشگیری کند. دهیاری‌ها نیز باید با هماهنگی بخشداری مرکزی و ادارات مربوطه نسبت به برطرف کردن مشکلات به وجود آمده بر اثر بارندگی‌های اخیر اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی به لزوم لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و دهانه پل‌ها علی‌الخصوص مواردی که در سیلاب‌های اوایل سال مشکل‌ساز شده بود، تاکید کرد و گفت: امور منابع آب شهرستان باید آمار رودخانه‌های فصلی (فعال و غیرفعال) و مسیل‌های مسدود و عاملان مربوطه را به فرمانداری اعلام کند. همچنین برای لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و دهانه پل‌ها اقدام کنند.

معاون فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به اسکان عده‌ای از مهاجران در روستای قلعه حسینیه، گفت: دهیاری قلعه حسینیه با همکاری شبکه بهداشت و درمان باید نسبت به شناسایی و پایش مهاجران استان‌های دیگر که در قلعه حسینیه مستقر شده‌اند، اقدام و کنترل وضعیت سلامتی آنان از لحاظ ویروس کرونا جدی گرفته شود.

کاظمی با تاکید بر این‌که علی‌رغم همه جوسازی‌ها خوشبختانه مرودی از کرونا در شهرستان گزارش نشده است، افزود: برای پیشگیری از شیوع این بیماری شبکه بهداشت و درمان باید تمهیدات ضدعفونی کردن ادارات پر رفت و آمد را فراهم کرده و مردم نیز حتی‌الامکان از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند.

وی از برپا نشدن نمایشگاه بهاره و جمعه‌بازار تا اطلاع ثانوی به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: تمهیدات ساماندهی و تعطیلی قلیان‌سراها توسط شبکه بهداشت و درمان پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha