• سه‌شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98121310400
  • خبرنگار : 71505

بررسی ۱۲ تبصره بودجه سال آینده شهرداری در شورای شهر تهران

بررسی ۱۲ تبصره بودجه سال آینده شهرداری در شورای شهر تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز ۱۲ تبصره از بودجه سال آینده شهرداری تهران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بررسی تبصره‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورا قرار داشت که در همین راستا تبصره‌های ۳۳ الی ۴۴ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در تبصره ۳۴ از بودجه سال آینده آمده است به منظور ارتقای سطح دسترس پذیری شهر و رعایت حقوق کودکان، معلولان و سالمندان و فراهم ساختن تهران به عنوان شهری برای همه در راستای اجرای الزامات مصوبه شهر دوستدار کودک و شهر دوستدار سالمند اعتبار ردیف ۲۱۳۰۰ با عنوان روانسازی عبور و مرور پیاده را صرفا در حوزه مناسب سازی فضای شهری برای توان یابان و اقشار کم توان جسمی و ذهنی هزینه نماید.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پیشنهادات خود را در خصوص این تبصره ارائه کردند و نهایتا این تبصره با برخی اصلاحات عبارتی مورد تایید اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

در تبصره ۳۵ بودجه سال آینده شهرداری تهران عنوان شده به منظور ارتقای سطح بهره وری و کاهش هزینه‌های غیر ضروری کلیه واحدهای اجرایی در شهرداری تهران مکلفند حقوق و مزایای کارکنان رسمی و قراردادی مندرج در حکم کارگزینی و قراردادهای منعقده را برابر قوانین و مقررات مربوط و سایر پرداخت‌های غیر مستمر مربوط به کارکنان را معطوف به عملکرد و کارآیی آنها محاسبه و پرداخت کند.

در راستای بررسی این تبصره از بودجه، حجت نظری پیشنهادی را مطرح کرد که مورد تایید اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار نگرفت، پس از آن فراهانی پیشنهادی در خصوص ارسال صورت جلسه‌های پیشنهادات شورایاران برای پروژه‌های محلی به شورای شهر تهران ارائه کرد که پس از اعلام نظر امانی به عنوان مخالف و میلانی به عنوان موافق این پیشنهاد فراهانی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت و نهایتا پس از بحث و بررسی فراوان، تبصره ۳۵ نیز مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت.

در جریان بررسی این تبصره محسن هاشمی ریاست شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از اعضای شورا به دلیل طرح پیشنهادات جزئی بر خلاف قرار قبلی اعضاء برای عبور از پیشنهادات جزئی و تنها طرح پیشنهادات کلی، گفت: ما تصمیم گرفتیم با توجه به شرایط کرونایی زمان جلسات را کوتاه کنیم و بودجه به سرعت تصویب شود؛ اما شما بر خلاف قولتان در صحن تذکرهای طولانی مدت قرائت می‌کنید و همگی پیشنهادات ریزی را مطرح می‌کنید.

وی خطاب به اعضاء گفت: من هیچ مشکلی ندارم که همه شما حرف بزنید. تا ساعت ۱۱، ۱۲ شب هم می‌مانیم تا شما همه حرف‌هایتان را بزنید اما کاش کرونا بگیرید، من هم قول می‌دهم برای عیادت‌تان بیایم.

در ادامه این جلسه زهرا نژاد بهرام نیز درباره تبصره ۳۵ پیشنهادی را مبنی بر اولویت قرار دادن پروژه‌های محلی برای بافت‌های فرسوده مطرح کرد که اعضاء با هفت رأی موافق و هفت رأی مخالف این پیشنهاد را رد کردند.

به گزارش ایسنا، در ادامه جلسه با توجه به تذکر هاشمی در خصوص عدم ارائه پیشنهادات جزئی توسط اعضا تبصره‌های ۳۶ تا ۴۴ بدون ارائه پیشنهادی از سوی اعضا مورد تایید آنها قرار گرفت. به این ترتیب اعضای شورا ۱۲ تبصره شامل تبصره‌های ۳۳ الی ۴۴ را به تصویب رساندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha