• سه‌شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98121310433
  • خبرنگار : 71368

در شورای شهر تصویب شد:

اختصاص ۳۷۱ میلیارد تومان برای پروژه‌های باقی مانده شهرداری

اختصاص ۳۷۱ میلیارد تومان برای پروژه‌های باقی مانده شهرداری

اعضای شورای شهر تهران با رأی مثبت خود با تزریق ۳۷۱ میلیارد تومان، پروژه‌های جدیدی را برای برخی از حوزه‌های مأموریتی شهرداری تعریف کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از تصویب تبصره‌های بودجه مجددا به سرفصل مصارف بودجه بازگشتند و حسن رسولی در توضیح این مسئله گفت: همان طور که می‌دانید در روز یکشنبه به استثنای بودجه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، موضوع منابع و مصارف بسته شد و از روز یکشنبه در کمیسیون بودجه، فرهنگی و تلفیق بحث‌های مفصلی صورت گرفت و به اتفاق رقم درآمدی لایحه شهرداری با جمع‌بندی شورا ۳۷۱ میلیارد و ۱۰۳ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان تعیین شد که با هماهنگی کمیسیون تلفیق از این رقم امروز ۷۶ میلیارد تومان به حوزه فرهنگی اضافه می‌شود و همچنین حدود ۱۴۱ میلیارد تومان نیز به حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص داده می‌شود و برای اجرای طرح نیلوفری و باغات کن سرجمع به حوزه معماری و شهرسازی ۱۵۰ میلیارد تومان اضافه می‌شود.

وی گفت: این ۳۷۱ میلیارد تومان که از محل مابه‌التفاوت به دست آمد در حوزه‌های مهم مأموریت شهرداری و با توافق همه کمیسیون‌ها انجام شد.

در ادامه صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت با بیان اینکه اگر قرار است بودجه‌ها این گونه توزیع شود چرا کمک به مابقی حوزه‌ها حذف شده، گفت: ما در کمیسیون تلفیق پیشنهادات مختلفی داشتیم اما ما را مجبور کردید که برای تأمین مالی اجرای پیشنهاداتمان از داخل ردیف‌هایمان هزینه‌ها را کم کنیم اما حالا ۳۷۱ میلیارد تومان به رقم بودجه اضافه شده است و چرا این عدد به برخی حوزه‌ها اختصاص داده نشده است؟

وی با بیان اینکه گویا در کمیسیون تلفیق یک جور دیگر حرف زده می‌شود و یک جور دیگر عمل می‌شود، گفت: اصلا سوال است که وقتی بندهای درآمدی را تصویب کردیم چرا ۳۷۱ میلیارد تومان دیگر اضافه کردید و گویا در کمیسیون تلفیق یک جور دیگر صحبت می‌کنند، در جلسات خصوصی یک نوع دیگر و در صحن یک چیز دیگر می‌آید و ما به این روند انتقاد داریم.

در ادامه حجت نظری، در موافقت با این پیشنهادات جدید حوزه مصارف گفت:‌ این مصوبه‌ای که الان توسط رسولی قرائت شد مصوبه کمیسیون تلفیق است و در کمیسیون تلفیق نیز همه کمیسیون‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه ما دغدغه شهر را داریم و باید فعال‌تر باشیم‌، ادامه داد: امیدوارم اعضای شورای شهر به این پیشنهادات در حوزه مصارف رأی دهند تا در سال آینده بتوانیم تغییر رویکردمان در اداره شهر را بهتر نشان دهیم.

حسن رسولی نیز در انتقاد به اظهارات نوری خطاب به هاشمی گفت: نباید شأن اعضا زیر سوال برود و نباید برخی اعضا بگویند که در خفا یک کار دیگر می‌کنیم و در عمل یک جور دیگر می‌شود و بدانید که در چند روز اخیر که کرونا همه جا بود؛ کارشناسان بودجه صبح تا شب کار می‌کردند که بودجه به موقع به صحن بیاید و حالا ما را متهم می‌کنید که خلاف می‌گوییم؟ حداقل زحمات کارشناسان را هدر ندهید.

در ادامه محسن هاشمی با تأکید بر اینکه سقف درآمدی بودجه در صحن علنی شورا به تصویب رسیده است، تصریح کرد: بحث مورد انتقاد در حال حاضر موضوع حدود ۳۷۱ میلیارد تومان است که قرار بود به اتوبوس اختصاص داده شود اما در کمیسیون تلفیق که اتفاقا صدراعظم نوری نیز حضور داشت برخی از کمیسیون‌ها پیشنهاد دادند که این ۳۷۱ میلیارد تومان برای حوزه‌های دیگر نیز در نظر گرفته شود و ما نیز این پیشنهاد را به رأی گذاشتیم.

وی با بیان اینکه قرار شد در حوزه شهرسازی برای اجرای طرح نیلوفری و باغات کن این بودجه در نظر گرفته شود، گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز این بودجه صرف توسعه پهنه‌های گردشگری می‌شود و در حوزه حمل و نقل نیز این بودجه صرف خرید اتوبوس می‌شود.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران به افزایش سقف مصارف بودجه رأی مثبت دادند و بر همین اساس مبلغ ۳۷۱ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها در حوزه‌های تخصصی شهرداری در نظر گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha