• سه‌شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98121310742
  • خبرنگار : 50147

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

منفی بودن آزمایش‌ها دلیل بر نبود آلودگی کرونا در استان بوشهر نیست

منفی بودن آزمایش‌ها دلیل بر نبود آلودگی کرونا در استان بوشهر نیست

ایسنا/بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: از ابتدای راه اندازی سامانه و آماده کردن بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر ۶۰ مراجعه داشته این که ۲۸ مورد بستری و ۲ مورد نیز مرخص شده اند. تا الان پاسخ نمونه ها منفی بوده، اما این دلیلی نیست که در استان ما هنوز آلودگی وجود نداشته باشد چون این ویروس در سراسر کشور پخش شده و حتما آلودگی در تمام نقاط وجود دارد.

سعید کشمیری ظهر سه شنبه ۱۳ اسفند ماه در بازدید از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در آماده باش کامل به سر می برد، پرسنل کاملا برای پذیرش بیماران آمادگی دارند و کل بیمارستان به این موضوع اختصاص داده شده است. 

وی اضافه کرد: از ابتدای راه اندازی سامانه و آماده کردن این بیمارستان ۶۰ مراجعه داشته که ۲۸ مورد بستری و ۲ مورد نیز مرخص شده اند. تا الان نمونه هایی که ارسال شده و جواب آن را دریافت کرده ایم منفی بوده و مورد مثبتی گزارش نشده است اما دلیلی نیست که در استان ما هنوز آلودگی وجود نداشته باشد چون این ویروس در سراسر کشور پخش شده و حتما آلودگی ها در تمام نقاط وجود دارد. 

دبیر ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: نکته کلیدی برای کنترل بیماری کرونا شکستن زنجیره آن است یعنی انتقال به همدیگر نباید صورت بگیرد که راه آن نیز آموزش است و آنچه که باید آموزش شود این است که این ویروس حرکت نمی کند بلکه خودمان آن را به درون چشم و دهان خود می بریم. پس اگر دست خود را بشوییم، فاصله را رعایت کنیم، بیماران به موقع مراجعه کنند و کسانی که از بیمار مراقبت می کنند از ماسک استفاده کنند این بیماری  متوقف می شود. 

کشمیری اظهار کرد: پیشنهاد من به هم استانی ها و همشهری های عزیز این است که در خانه بمانند و به سفر نروند؛ فعلا چاره ای نیست. مردم خرید خود را محدود کنند و این بیماری را جدی بگیرند. ما می توانیم زنجیره بیماری را در استان خود شکسته و اجازه ندهیم که آمارها بالاتر برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: هر کسی که می خواهد وارد خانه شود، اهالی به او اجازه ورود ندهند مگر اینکه دست خود را بشوید. مغازه داران به مشتریان خود اجازه ورود ندهند مگر اینکه دست خود را با آب و صابون و یا الکل بشویند. کارمندان به مراجعان بگویند که به دستانشان ماده ضدعفونی بزند و بعد وارد اتاق شوند؛ این یعنی همه ما باید اقدام کنیم. 

وی تصریح کرد: به یک بار شستن بسنده نکنیم و هر جایی که مراجعه می کنیم باید این شستشوی دست صورت بگیرد. 

این مسئول با اشاره به روند تست از افراد مشکوک در استان بوشهر و اینکه چقدر زمان می برد، گفت: فعلا روند آزمایش گرفتن این است که نمونه هایی از ته گلو با یک وسیله مخصوص به نام سوآپ با روش خاصی انجام و در دمای مشخص به آزمایشگاه مرکزی ارسال می شود. هنوز تست سریع را نداریم، و در کل کشور نیز شرایط همین است البته نیازی هم نیست و تنها بیمارانی نیاز به تست دارند که علائم تنگی نفس، تب و سرفه و در واقع علائم کاملا واضح بیماری را داشته باشند. 

به گزارش ایسنا، سعید کشمیری در پایان به رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه تاکید کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۳ ۱۷:۳۵

سلام همه مراکز جامع سلامت تحت پوشش خود دکتر فاقد امکانات برای کارکنان و مراجعین است. کارمندان میگفتند رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نه تنها امکاناتی به انها نداده بلکه انها تمسخر کرده است.