• سه‌شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98121310764
  • خبرنگار : 71505

تحول حمل و نقل پایتخت درصورت تصویب نهایی بودجه ۹۹ شهرداری

تحول حمل و نقل پایتخت درصورت تصویب نهایی بودجه ۹۹ شهرداری

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو خبر داد و گفت: پیشنهاد شهرداری تهران افزایش برابر نرخ تورم بود که حدود ۳۰ درصد پیش بینی می‌شد اما برای کاهش فشار به شهروندان با افزایش ۲۵ درصد موافقت شد.

به گزارش ایسنا، محمد علیخانی در پایان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه بر اساس سیاستی که شورا از ابتدا تدوین کرده است بحث حمل و نقل عمومی و پروژه‌های نیمه تمام و موضوع آلودگی هوا در اولویت اول شورا قرار دارد و در بودجه سال آینده نیز به این موضوع توجه جدی شده است.

وی افزود: در حوزه عمرانی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته شاهد افزایش بودجه بوده‌ایم. در حوزه حمل و نقل نیز ۱۸۰۰ میلیارد یعنی بیش از ۵۰ درصد افزایش بودجه داشتیم که اتفاق بسیار خوبی است.

علیخانی ادامه داد: تبصره‌های خوبی نیز در خلال بودجه تصویب شده که اگر تحقق پیدا کند شاهد تحول بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل خواهیم بود. همانند بحث پیگیری شهرداری برای ایجاد پهنه T بر اساس توسعه بر محور حمل و نقل عمومی که مراحل قانونی آن در حال طی شدن است و ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب تبصره مربوطه در نظر گرفته شده، امیدواریم شهرداری تهران به همراه سایر دستگاه‌ها همچون شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ با حمایت از این موضوع اقدام موثری را انجام دهند. قطعا تحول در سیاست‌های حوزه حمل و نقل امری ضروری است و ایجاد پهنه T یکی از مواردی است که این تحول در سیاست‌ها را ایجاد می‌کند و به نفع شهروندان است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی نیز گفت: در حوزه مترو ۲۵ درصد افزاش به تصویب رسید. این در شرایطی است که امسال حدود ۱۰۰۰ میلیارد یارانه توسط شهرداری برای بلیت مترو و حدود ۱۰۰۰ میلیارد نیز برای بلیت اتوبوس پرداخت شده، به این ترتیب قیمت تمام شده خدمات حمل و نقل عمومی بسیار بالاتر از آن چیزی است که از شهروندان اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: در حقیقت شهروندان یک سوم بها را پرداخت می‌کنند و با توجه به اینکه دولت نیز سهم خود را نمی‌دهد این بار به دوش شهرداری افتاده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بر اساس نظر شهرداری مطابق با نرخ تورم باید افزایش حدود ۳۰ درصدی را برای نرخ بهای حمل و نقل عمومی اعمال می‌کردیم اما ۲۵ درصد را پذیرفتیم که به شهروندان فشار زیادی وارد نشود. البته در مورد متروی هشتگرد و فرودگاه امام خمینی موضوع به صورت جدا بررسی شد و نهایتا ۵۰۰۰ تومان برای متروی هشتگرد در نظر گرفته شد و فرودگاه امام نیز بدون تغییر نسبت به سال قبل همان ۹۰۰۰ تومان باقیماند.

علیخانی تاکید کرد: افزایش نرخ بهای تاکسی تا سقف ۲۵ درصد تصویب شد و بلیت تک سفره مترو از ۱۲۰۰ به ۱۵۰۰ تومان رسید.

اتوبوسرانی نیز با افزایش ۲۵ درصدی زیر نرخ تورم است و همه این موارد در شورا به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: تخفیفات خوبی نیز برای شهروندانی که از انواع کارت بلیت‌ها استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده، برای اقشار خاص همچون دانش آموزان، دانشجویان، سربازان نظام وظیفه، بازنشستگان و سالمندان نیز تخفیفاتی حتی بیش از ۵۰ درصد پیش بینی شده است. به این ترتیب اگر شهروندان از کارت بلیت استفاده کنند می‌توانند از امتیازات لایحه تصویب شده استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha