• چهارشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98121411061
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

نقش والدین در آموزش‌های تلویزیونی به دانش‌آموزان

نقش والدین در آموزش‌های تلویزیونی به دانش‌آموزان

معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: خانواده‌ها می‌توانند نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان داشته باشند.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در برنامه سیمای خانواده شبکه یک سیما با اشاره به نقش والدین در آموزش‌های تلویزیونی به دانش‌آموزان، اظهارکرد: به هیچ عنوان در این مسیر آموزش را متوقف نمی‌کنیم و به کمک صداوسیما این برنامه‌ها را ادامه خواهیم داد. از طرفی آموزگاران ما تلاش کردند با توجه به فرصت‌ها آموزش‌های خوبی را برای دانش آموزان فراهم کنند و البته نقش خانواده‌ها در این میان نباید نادیده گرفته شود، آنها می‌توانند نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان داشته باشند.

وی افزود: خانواده‌ها به خصوص در دوره ابتدایی نقش مهمی دارند، دانش‌آموزان در دوره ابتدایی نباید احساس رهاشدگی کنند و این اصلاً به لحاظ تربیتی توصیه نمی‌شود. بنابراین درخواست ما از خانواده‌ها این است که برای روحیه دادن به دانش‌آموزان و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و تداوم نظم و انضباط در پیش بردن برنامه‌های درسی حتماً در کنار بچه‌ها باشند و در کنار کودکان خود برنامه‌های شبکه آموزش را تماشا کنند تا نتیجه مثبت را به دست بیاورند.

حکیم زاده تاکید کرد: دانش‌آموزان باید طبق یک برنامه روزانه آموزش را دنبال کند. ما در آموزش و پرورش نگاه‌مان این است که از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و اکنون والدین می‌توانند از نزدیک مشاهده کنند که روند آموزشی و فرزندانشان به چه صورتی است.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه آرام نگه داشتن فضای خانه در زمانی که برنامه پخش می‌شود از طرف خانواده ضرورت دارد، گفت: باید این برنامه‌ها جدی گرفته شود چراکه کودکان پایه‌های اول، دوم و سوم حتما نیازمند این هستند که والدینشان در حین پخش برنامه در کنار آنها باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: والدین می‌توانند پس از اینکه برنامه درسی تمام شد از فرزندان خود درباره دروس سوال کنند و نظارت داشته باشند تا تکالیفشان را انجام دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی  وزارت آموزش و پرورش،حکیم زاده در پایان گفت: مراکز انجمن اولیا و مربیان فعال هستند و خانواده‌ها می‌توانند به این مراکز زنگ بزنند و یا مراجعه کنند و اگر سوال و شائبه وجود دارد از سوی این انجمن ها برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha