• چهارشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98121411283
  • خبرنگار : 50233

گزارش ایسنا از آخرین وضعیت کرونا در استان سمنان

گزارش ایسنا از آخرین وضعیت کرونا در استان سمنان

ایسنا/سمنان از ابتدای شیوع کووید 19 در کشور تا شب گذشته در مجموع آزمایش 33 نفر در شهرستان های تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و علوم پزشکی شاهرود مثبت قطعی اعلام شده که 20 نفر از آنان بهبودی کامل یافته اند.

استان سمنان از معدود استان‌هایی است که دارای دو دانشگاه علوم پزشکی است، اگرچه وجود این دو دانشگاه به افزایش توانمندی استان در حوزه سلامت انجامیده اما در مواردی همچون شیوع کروناویروس به برخی سردرگمی‌ها در بحث آمار مبتلایان انجامیده است.

به گزارش ایسنا- خوشبختانه دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود در بحران ناشی از شیوع کرونا با اطلاع‌رسانی به هنگام و گسترده، شرایطی فراهم کردند که عموم شهروندان در جریان آخرین وضعیت استان از نظر گسترش بیماری و درمان آن قرار گرقتند.

رئیس علوم پزشکی استان سمنان از قطعی شدن کرونای مثبت 11 نفر در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه خبر داد.

دکتر نوید دانایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تا شب گذشته، تست کرونای 11 نفر در 6 شهرستان تحت پوشش دانشگاه مثبت اعلام شده است  که 7 نفر از آنان بهبودی کامل یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

وی شمار جانباختگان کرونا در سمنان را یک نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر چهار بیمار که کرونای آنها مثبت اعلام شده در بیمارستان بستری هستند.

 رئیس علوم پزشکی استان سمنان با ابراز نگرانی از عدم رعایت برخی از شهروندان خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و کاهش ساعات اداری با هدف کاستن از تجمع‌های انسانی و کاهش رفت و آمدها انجام شده اما متاسفانه برخی از افراد کمتر به این توجه کرده و گاه پیگیر برخی از کارهای عقب‌افتاده خود با استفاده از این تعطیلی‌ها هستند که این مهم می‌تواند خطراتی را برای آنها به همراه داشته باشد.

دکتر دانایی بر ضرورت کاستن از اجتماعات انسانی تاکید و تصریح کرد: درخواست موکد و جدی ما از شهروندان این است که در خانه بمانند و حتی‌الامکان از منزل خارج نشده و یا کمتر خارج شوند.
وی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم خریدهای خود را یک‌جا انجام و از دفعات خروج خود بکاهند افزود: هرچه رفت و آمد افراد کمتر شود خطر ابتلا نیز کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه کروناویروس چندان کشنده نیست افزود: با وجود اینکه کرونا ویروس چندان کشنده نیست اما قدرت گسترش و شیوع بالایی دارد و از همین رو توصیه جدی ما این است که مردم در خانه بمانند.
وی با ابراز خرسندی از روند بهبودی مبتلایان به کووید 19 در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص محل پذیرش کرونایی‌ها در سمنان گفت: در حال حاضر در دو بیمارستان کوثر و شفا مبتلایان به بیماری‌های حاد تنفسی بستری و درمان می‌شوند.
این عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان یادآوری کرد: در حال حاضر مبتلایان به کرونا در دو بیمارستان سمنان و در بیمارستان های دامغان و گرمسار نیز بستری و درمان می شوند.

به گزارش ایسنا دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا از بهبودی کامل 13 مبتلا به کرونا در دو شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تا 13 اسفندماه در مجموع تست کرونای 22 نفر در این دانشگاه مثبت اعلام شده که 13 نفر آنان پس از بهبودی کامل ترخیص شدند.

وی با اشاره به مرگ دو نفر در اثر کرونا در شاهرود خاطرنشان کرد: این دو بیمار که در روزهای گذشته جان باختند هر دو سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای قلبی و یا دیابت بودند.

دکتر چمن خاطرنشان کرد: تا 13 اسفندماه بیش از ۲۳۰ نفر با ظن ابتلا به بیماری و با علائم عفونت های حاد تنفسی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود مراجعه سرپایی داشته اند که در مجموع ۱۵۹ نفر از آنان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اظهار رضایت از روند درمان بیماران در بیمارستان امام حسین شاهرود اظهار کرد: هفت نفر از مبتلایان به کرونا در شاهرود بستری و تحت مراقبت هستند.
این پزشک متخصص بر لزوم کاستن از ترددهای غیرضرور تاکید و گفت: از عموم مردم در سراسر کشور انتظار می‌رود که در این شرایط حتی‌الامکان در خانه بمانند و ارتباطات و رفت‌وآمدهای خود را به حداقل ممکن برساننند.
به گزارش ایسنا- از ابتدای شیوع کروناویروس در استان و در شهرستان های تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان که شهرستان‌های دامغان، سمنان، مهدیشهر، سرخه؛ آرادان و گرمسار را تحت پوشش دارد و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که دو شهرستان شاهرود و میامی را پوشش می‌دهد در مجموع سه نفر (دو نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و یک نفر در بیمارستان های علوم پزشکی استان سمنان)جان باختند و در مجموع تا 13 اسفندماه تست 33 نفر (22نفر در شاهرود و 11نفر در سمنان) مثبت اعلام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha