• جمعه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98121612517
  • منبع : بوشهر

راه‌اندازی خط تولید ماسک، ژل و ماده ضدعفونی توسط جهاددانشگاهی استان بوشهر

راه‌اندازی خط تولید ماسک، ژل و ماده ضدعفونی توسط جهاددانشگاهی استان بوشهر

ایسنا/بوشهر با پیگیری‌های جهاد دانشگاهی استان بوشهر مواد اولیه برای تولید ماسک و ماده ضدعفونی شامل ژل و اسپری تامین شد و به زودی کار تولید این اقلام توسط شرکت های دانش بنیان این مجموعه آغاز خواهد شد.

در جلسه هم اندیشی که روز گذشته با حضور نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان جهاد دانشگاهی برگزار شد تمامی موارد لازم مورد بررسی قرار گرفت.

"حمیده آبادی"، مدیر تولیدی پوشاک تنگستان با اشاره به توانایی تولید روزانه و نیازمندی ها گفت: استفاده از ظرفیت‌های شرکت های تولیدی سطح استان بوشهر به منظور تامین‌ اقلام بهداشتی برای مبارزه با کرونا نیاز امروز مردم است.

تولید روزانه ۵ هزار ماسک

وی اظهار کرد: شرکت تولیدی پوشاک تنگستان با استفاده از ظرفیت اشتغال مستقیم‌ ده نفر و غیر مستقیم ۸ نفر به صورت دو شیفت اقدام به تولید روزانه ۵ هزار ماسک می کند.

آبادی خاطرنشان کرد: برای استفاده از توانمندی شرکت های نو پای استان در «اقدام‌ ملی مبارزه با کرونا» با حمایت جهاد دانشگاهی استان بوشهر؛ ماسک به عنوان یکی از اقلام مورد نیاز مردم تامین خواهد شد.

تنها مشکل فعلی ما تامین الکل است 

"معصومه راوند"، مدیر شرکت راوند شکور زر با اشاره به نیازمندی ها گفت: در بوشهر و برازجان دفتر داریم و امکانات حال حاضر ما فضا و دستگاه ها و همچنین ظروف را در اختیار داریم، تنها مشکل فعلی تامین الکل است.

وی افزود: در حال حاضر تولید ژل آلوئه ورا و فرآوری این محصول در شرکت ما انجام می شود. برای تامین ظرف و الکل نیز رایزنی هایی انجام شده است و توانایی راه اندازی خط تولید اسپری و ژل ضدعفونی را داریم.

راوند با بیان اینکه روزانه ۲ تا ۳ هزار لیتر توان تولید داریم، گفت: درخواستی که داریم اینکه برای اخذ مجوز تسریع صورت بگیرد، و در صورت تامین امکانات موردنیاز با توجه به ظرفیت های موجود و ظروفی که با اندازه های مختلف داریم توانایی تولید اقلام مورد نیاز نیاز مردم را داریم.

این تولیدکننده تاکید کرد: میزان تولید در روز بستگی به فضا و حجم موجود و همچنین مواد اولیه دارد. هر چقدر امکانات بیشتر باشد می توانیم کار را بیشتر توسعه دهیم.

تولید ماسک نیاز به پارچه مخصوص دارد 

"زینت تنگستانی"، مدیر گروه تولیدی فرسان با اشاره به امکانات حال حاضر و نیازمندی ها گفت: تولید ماسک نیاز به پارچه مخصوص دارد که گویا این نوع پارچه در بوشهر نیز تولید می شود. در مجموع مواد اولیه ای همچون پارچه و نخ موردنیاز است.

وی ادامه داد: اکنون فضا و دستگاه ها و چرخ خیاطی را در اختیار داریم و تنها دستگاه استریل و الکل برای استفاده روزانه در کارگاه موردنیاز است. اگر مواد به دست ما برسد در اولین فرصت کار آغاز می شود.

محدودیتی برای تولید نداریم 

"حسن باربرز"، در زمینه تولید اسپری ضدعفونی کننده گفت: در ستاد قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی آزمایشگاه و نیروی فنی و انسانی داریم، اما موضوع مواد اولیه مشکل ما است که از طریق جهاد دانشگاهی تامین خواهد شد.

وی افزود: ما هیچ محدودیتی برای تولید نداریم و هر چقدر که مواد اولیه برسد به همان اندازه تولید خواهیم داشت.

باربرز عنوان کرد: در زمینه تولید ماسک نیز در این قرارگاه قابلیت و ظرفیت لازم را داریم اما مشکل پارچه داریم که این نیز با قولی که دکتر احمدی زاده، ریاست جهاد دانشگاهی داده است تامین می شود.

به گزارش ایسنا، جهاد دانشگاهی استان بوشهر ضمن خرید دستگاه اتوکلاو جهت ضدعفونی کردن ماسک‌های تولید شده و تامین مواد اولیه و سایر نیازمندی ها حداکثر توان خود را برای تامین نیازمندی های هم استانی ها در شرایط مبارزه با کرونا به کار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha