• جمعه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98121612567

عزل معاون علوم پزشکی؛ فشار یا تدبیر

توضیح استاندار فارس در خصوص عزل معاون علوم پزشکی شیراز

توضیح استاندار فارس در خصوص عزل معاون علوم پزشکی شیراز

ایسنا/فارس در روزهای سختی که استان فارس هم مانند 30 استان دیگر ایران درگیر بیماری کوید-19 و تبعات و مشکلات آن است، تغییر یکباره معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان سنگر اول مبارزه با کرونا، موجی از شایعات و اخبار ضد و نقیض را به دنبال داشت.

طی روزهای گذشته، برای دومین بار تغییر یک مدیر در استان فارس با ابهامات و سئوالات فراوانی همراه شده است؛ بعد از تغییر چراغ خاموش مدیرکل آموزش و پرورش که سئوالات و حتی انتقادهای فراوانی به دنبال داشت، این بار تغییر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر ساز شده است.

به گزارش ایسنا، رسانه ای شدن خبر تعیین سرپرست برای معاونت غذا و داروی علوم پزشکی شیراز که خط اول مبارزه با کرونا محسوب می شود، اخباری به نقل از دکتر خشنود، معاون سابق این بخش در فضای مجازی منتشر شد که تلویحا علت برکناری خود را عمل نکردن به سفارش یکی از مقامهای استان اعلام کرده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تصریحا این موضوع را تکذیب کرده و آن را به موضوع انتقادهای فراوانی که طی روزهای اخیر به نحوه توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده توسط داروخانه داران و دیگر بخش های تابعه دانشگاه بین مردم مرتبط دانسته است.

استاندار فارس دخالت در تغییر معاون درمان علوم پزشکی شیراز را تکذیب کرد

استاندار فارس نیز در گفت و گو با ایسنا، دخالتش در برکناری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را قویا تکذیب و تاکید کرد که شخص رئیس دانشگاه تصمیم گرفته است.

عنایت‌الله رحیمی، عنوان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز او را برکنار کرده است و موضوعات پیرامون چرایی این عزل از ایشان سوال شود.

او ادامه داد: خود افراد باید ارزیابی کنند که عملکرد معاون دانشگاه متبوع در خصوص ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بازار خوب بوده یا نه؟ اگر خوب نیست پس رئیس دانشگاه باید فکری می کرده و در این صورت این عزل و برکناری طبیعی و منطقی است.

استاندار فارس با اشاره به راه‌اندازی چند خط جدید تولیدمواد ضدعفونی و ماسک در استان، خاطرنشان کرد: برای تامین ماد ضدعفونی و ماسک به میزان کافی در استان، خط تولید برخی اقلام مانند آرایشی به ژل و ماسک تغییر یافته است.

رحیمی ادامه داد: برای فعالیت خط تولیدهای جدید نیز خواسته ایم هرچه سریعتر به صورت فورس ماژور پروانه فعالیت اقلام بهداشتی مانند ژل و دیگر مواد ضدعفونی بدهند که این کار هم انجام شده است.

او با بیان اینکه نسبت به روزهای گذشته وضعیت بهتری در بازار ماسک و مواد ضدعفونی استان ایجاد شده، مجددا اعلام کرد که عزل معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز مربوط به رئیس دانشگاست نه استاندار.

استاندار فارس اضافه کرد: متاسفانه این روزها باب شده هر مدیری که عملکردش مورد ارزیابی وزارتخانه متبوع قرار می‌گیرد و برکنار می‌شود، می‌گویند استاندار او را برکنار کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha