• شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98121713037
  • خبرنگار : 50072

دورکاری دستمزد کارکنان آمازون، فیس‌بوک، گوگل و توییتر را تغییر نمی‌دهد

دورکاری دستمزد کارکنان آمازون، فیس‌بوک، گوگل و توییتر را تغییر نمی‌دهد

ایسنا/خراسان رضوی ‌مایکروسافت اعلام کرد که برای کمک به کارمندان خود که ممکن است به دلیل تغییر شیوه کاری با شیوع کروناویروس جدید، دچار مشکلات مالی شوند، مانند گذشته پرداخت خواهد کرد.

بنا بر گزارش نیوز، به دلیل شیوع کروناویروس شرکت‌ها از کارمندان خود درخواست کردند، تعهدات کاری خود را از خانه انجام دهند. مدیر مایکروسافت، برد اسمیت، در پست وبلاگ خود تایید کرد که دستمزد کارکنان ساعتی این شرکت را حتی اگر ساعت کارشان به دلیل شیوع کروناویروس کاهش یابد، مانند گذشته پرداخت می‌کند.

بعد از مایکروسافت، آمازون، فیس‌بوک، گوگل و توییتر نیز تصمیم گرفتند که این روش را دنبال کنند. سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای اظهار کرد: این شرکت در جریان بحران کنونی، به کارمندان خود حقوق گذشته را پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: "ما برای اطمینان از اولویت‌بندی سلامت و ایمنی گروه خود با کارمندان خود همکاری می‌کنیم. فیس‌بوک به کارمندان خود که به دلیل کروناویروس مجبور به دورکاری شدند، حقوق همیشگی آنان را پرداخت می‌کند و این وضعیت مانند روزهایی است که شرکت بسته است و یا فرد به دلیل بیماری در محل کار حضور ندارد."

آمازون نیز تصمیم این شرکت برای پشتیبانی از کارمندان خود را در بیانیه‌ای مشابه اعلام کرد.

این شرکت گفت: "ما از کارمندان ساعتی خود در سیاتل و بلویو پشتیبانی می‌کنیم و حقوق آنان را مانند گذشته پرداخت خواهیم کرد، این قانون شامل کارکنان خدمات غذا تا نگهبانان امنیتی و کارمندان در مدت‌زمان دورکاری می‌شود. علاوه بر این، ما یک ماه اجاره‌بها را برای مشاغل کوچک محلی که در داخل ساختمان‌های متعلق به ما فعالیت می‌کنند، پرداخت خواهیم کرد تا در این مدت به آنان کمک شود."

خوب است که شرکت‌های فناوری این بحران را با یارانه و کمک نقدی به کسانی که از بحران بهداشتی فعلی آسیب‌دیده‌اند، ادامه دهند.

همچنین شیوع کروناویروس جدید شرکت‌ها را مجبور کرده که رویدادهای مختلف خود را لغو کنند؛ ماه گذشته، GSMA کنگره موبایل MWC 2020 را لغو کرد. پس‌ازآن، فیس‌بوک اجلاس F8، مایکروسافت تور ایگنایت (Ignite Tour )، همایش توسعه‌دهندگان بازی ( GDC 2020) و در اوایل این هفته اجلاس جهانی MVP را لغو کرد.

فیس‌بوک همچنین اجلاس جهانی بازاریابی خود و متعاقب آن Oppo و Xiaomi نیز رویدادهای مربوطه را لغو کردند،  Adobe و Google نیز رویدادهای خود را لغو کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha