• شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98121713063
  • خبرنگار : 71282

کرونا کارگر و کارمند نمی‌شناسد!

کرونا کارگر و کارمند نمی‌شناسد!

یک کارشناس حوزه کار از عدم تعطیلی کارگاه‌ها و شرکت‌های مشمول قانون کار در بحث شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد و گفت: کرونا کارگر و کارمند نمی‌شناسد و اگر قرار است دستگاه‌ها و ادارات دولتی به دلیل کرونا تعطیل یا مشمول کاهش ساعات کار شوند، کارگران هم باید از این حق قانونی بهره‌مند شوند و شایسته نیست آن‌ها را در چنین شرایطی به انجام هشت ساعت کار مجبور کنیم.

علیرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که نقش حاکمیت دولت در شرایط حساس و بحرانی خود را نشان می‌دهد، اظهار کرد: در حال حاضر همه آحاد جامعه هزینه اجتماعی کرونا را می‌پردازند و کرونا کارگر و کارمند نمی‌شناسد. متاسفانه این نگاه دوگانه نسبت به کارمندان و کارگران باعث ایجاد تبعیض‌هایی شده که قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اگر کرونا سایه‌اش را روی جامعه انداخته، به لحاظ حفظ سلامت و امنیت کارگران هم باید در کارگاه‌های مشمول قانون کار کاهش ساعات کار لحاظ شود.

او تصریح کرد: دولت به عنوان بالاترین مرجع و نهاد حاکمیتی باید به این قضیه ورود کند و بخش‌های کارگری و کارگاه‌های مشمول قانون کار را در بحث تعطیلی یا کاهش ساعت کار ببیند.

حیدری در پاسخ به این پرسش که آیا باید بخشنامه‌ای در این باره از سوی دولت صادر شود؟ اظهار کرد: دولت می‌تواند با ابلاغ بخشنامه‌ای به تمام مراکز، کارگاه‌ها و شرکت‌های مشمول قانون کار آن‌ها را تعطیل یا مشمول کاهش ساعات کار کند و سپس در جایی دیگر در قالب تهاتر با کارفرما در بحث مالیات این مساله را پیش‌بینی و جبران کند و نقش حاکمیتی خود را در چنین شرایط حساسی نشان بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۷ ۱۲:۱۲

واقعا برای کارگران و کسانی که روزمزد بودند چه فکری شده این بیکاری از کرونا برای آنها خطرناکتر هست

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۷ ۱۳:۱۲

انگار ما که زیر نظر اداره کار هستیم و کارمند شرکت خصوصی ، ادم نیستیم، باید 8 ساعت کار کنیم و هر روز بریم سر کار توی شرایطی که همه قرنطینه هستند.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۷ ۱۳:۳۰

احسنت ضمن این که متاسفانه نه فقط کارگرها بلکه کارمندان هم همین وضعیت رو دارند. ساعات کاری هم که با بیخردی برگشت به جای اولش. الان فقط معلمها و اساتید دانشگاه مصون هستند.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۷ ۲۰:۱۶

شوهرای ما چه گناهیی کردن تو این وضعیت برن اداره یا سرکار همونطور که همه جارو تعطیل کردین اداره ها وشرکتهارو تعطیل کنین من باردارم همش استرس میگیرم یکم به فکر بیچاره این کارگرا وکارمندا هم باشین

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۹ ۰۹:۰۳

نه بابا شما کارگران خودتان را با سرمایه داران مقایسه می کنید باید برده آنها باشید تازه حقوق هم نگیرید اصلاحات یعنی همین