• شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98121713260
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

موسوی لارگانی:

"کرونا" سبب همبستگی ملی شده است/مردم به شدت از سفر پرهیز کنند

"کرونا" سبب همبستگی ملی شده است/مردم به شدت از سفر پرهیز کنند

ایسنا/اصفهان نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: رخدادهایی مانند کرونا بدون شک سبب وفاق ملی و همبستگی بیشتر مردم خواهد شد همان‌طور که در زلزله و سیل بارها این همبستگی ملی را دیده‌ایم.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نقش التهابات اجتماعی از جمله کرونا در تقویت روحیه و وفاق ملی، اظهار کرد: متأسفانه مدتی است که مهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس کرونا گریبان کشور را گرفته و باعث شده زندگی روزمره مردم مختل شود و یکسری مشکلاتی را به همراه داشته است. برخی از شهروندان اصفهانی ضمن تشکر از تلاش کادر پزشکی، اما از برخی کمبود امکانات مانند نبود دستکش، ماده ضدعفونی‌کننده و ماسک گلایه دارند. همچنین درخواست دارند که سپاه و ارتش در اصفهان مانند دیگر استان‌ها نسبت به ضدعفونی کردن شهر ورود کنند.

وی افزود: انتظار داریم یک مأمور ویژه از وزارت بهداشت به اصفهان بیاید چرا که آمار مبتلایان به کرونا در این استان تقریباً زیاد است. یک نکته دیگر که قابل توجه است و مردم به آن اعتراض دارند این است که بسیاری از کارخانه‌ها چند برابر ظرفیت قبل در حال تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده هستند، اما محصولشان در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم کرونا را با موفقیت پشت سر بگذاریم باید همه دست به دست هم دهیم، گفت: زمانی که با جنگ نابرابر تحمیلی مواجه بودیم مردم آنچه را که داشتند در طبق اخلاص قرار دادند و حتی پیرمردها و پیرزن‌ها نیز پشت جبهه کمک‌های نقدی و غیر نقدی را فراهم می‌کردند. بنابراین برای غلبه بر کرونا باید همه آحاد جامعه به میدان بیایند و احساس مسئولیت کنند.

موسوی لارگانی ادامه داد: مردم همیشه ثابت کرده‌اند که در التهابات اجتماعی و حوادث طبیعی پشت یکدیگرند و با مسئولان همکاری لازم را می‌کنند. رخدادهایی مانند کرونا بدون شک سبب وفاق ملی و همبستگی بیشتر مردم خواهد شد، همان‌طور که در زلزله و سیل بارها این همبستگی ملی را دیده‌ایم. هم اکنون نیز این همبستگی ملی را شاهد هستیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به شدت از رفتن به مسافرت پرهیز کنند، تصریح کرد: رفتن مردم به مسافرت سبب افزایش آمار و انتقال ویروس از شهری به شهر دیگر می‌شود. وقتی وزارت بهداشت تأکید دارد که مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند مردم باید این توصیه را جدی بگیرند. همان‌طور که در بسیاری از کشورها شیوع ویروس کرونا سیر نزولی پیدا کرده است، امیدوارم ما هم بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم و به جای اینکه هر روز اعلام کنند چند صد نفر به تعداد مبتلایان کرونا اضافه شده‌اند به مرحله‌ای برسیم که اعلام شود روزانه تعداد بیشتری از بیمارستان مرخص شده‌اند و دیگر خبری از مبتلا شدن نیست.

وی، اظهار کرد: قطعاً نسبت به روزهای اول که ویروس کرونا وارد کشور شد با آموزش‌هایی که در رسانه‌ها و صدا و سیما داده می‌شود درصد آگاهی مردم به این موضوع بیشتر شده است. آموزش‌ها خوب است، اما باید بهتر و از اساتید خِبره در برنامه‌ها استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha