• دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98121914139
  • خبرنگار : 50107

رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی:

تاکنون پرونده‌ای مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی در حوزه اقلام بهداشتی نداشتیم

تاکنون پرونده‌ای مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی در حوزه اقلام بهداشتی نداشتیم

ایسنا/خراسان رضوی رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: تاکنون پرونده بزرگی که مشمول اخلال در نظام اقتصادی شود تا در صلاحیت دادگاه انقلاب قرار بگیرد، به ما ارجاع نشده یا با موضوعی برخورد نکردیم که مشمول اخلال در نظام اقتصادی باشد تا مجبور به معرفی به دادگاه انقلاب شویم.

امید جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تخلفات صورت گرفته در حوزه اقلام بهداشتی بعد از شیوع کرونا، اظهار کرد: ما از روز شروع کرونا بیشترین نظارت‌ها و بازرسی‌ها را از سطح داروخانه‌ها و واحدهای عرضه‌کننده کالاهای تجهیزات پزشکی داشتیم.

وی افزود: بیش از 10 هزار ماسک احتکارشده و انبارشده کشف و تحویل دانشگاه علوم‌‎پزشکی شد. بالغ بر 1200 شیشه الکل و مواد ضد عفونی‌کننده از جمله ژل که تقلبی و اصلی بود و واحدها عرضه نمی‌کردند، جمع‌آوری و تحویل دانشگاه علوم‌پزشکی دادیم.

جلیلی بیان کرد: شعبه سیار تعزیرات در سردخانه‌ای در دوراهی طرقبه شاندیز حضور پیدا کرد و 135 تن لیموترش کشف کرد که قیمت لیموترش در سطح بازار تا کیلویی 50 هزار تومان رسیده بود، اما با هماهنگی با مدیرکل تعزیرات و دادستان طرقبه شاندیز، لیموها در سطح بازار در حال توزیع بوده و با قیمت مصوب 17 هزار تومان از ساعت 9 صبح  امروز در درب ورودی پارک ملت سمت امامت جلوی در پارک شادی، روبه‌روی مجیدیه 17 و چهارراه دکترا بعد از سینما هویزه جلوی فروشگاه کتاب گلستان به مردم عرضه می‌شود.

رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چند روز قبل در خیابان راهنمایی کارگاهی را کشف کردیم که با شیشه‌شوی ماشین اقدام به افزودن الکل کرده و مایع ضد عفونی‌کننده دست تولید می‌کرد که با هماهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی، کالاها جمع‌آوری و جهت آزمایشات و معدوم‌سازی تحویل دانشگاه علوم‌پزشکی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 داروخانه و واحد تجهیزات پزشکی مورد بازرسی قرار گرفته است، عنوان کرد: تنها یک واحد صنفی عرضه‌کننده مواد شوینده و بهداشتی در چهارراه میدان‌بار را پلمب کردیم که ماسک تقلبی داشت و از عرضه همان ماسک تقلبی و برخی مواد شوینده و الکلی خودداری می‌کرد، با توجه به درگیری و امتناع از تحویل کالاهای تقلبی، واحد با هماهنگی معاون دادستان پلمب شد و همچنان هم پلمب است.

جلیلی گفت: اولویت ما بیشتر بحث کار راه‌اندازی و انجام کار است. تاکنون بالغ بر 200 پرونده تشکیل شده که فعلا اولویت را کشف کالا و تحویل به دانشگاه یا مردم، یعنی انجام کار گذاشتیم. دو شب متوالی تا ساعت 12 شب در خیابان چمران از انبارها و مغازه‌هایی که ماسک و یا مواد ضد عفونی‌کننده را عرضه نمی‌کردند، بازدید کردیم که با حضور شعبه سیار تعزیرات حکومتی در محل ملزم و مجاب به توزیع به مردم شدند، پرونده‌ها تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد و روند قانونی خود را طی خواهد کرد.

رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایط حاد و بحرانی کنونی، هدف ما بیشتر توزیع بلافاصله کالاهای احتکاری است تا به دست مردم و مسئولان ذیربط از جمله دانشگاه علوم‌پزشکی برسد.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی‌کننده به تخلفات است، بنابراین خودمان به تخلفات رسیدگی می‌کنیم، تصریح کرد: تاکنون پرونده بزرگی که مشمول اخلال در نظام اقتصادی شود تا در صلاحیت دادگاه انقلاب قرار بگیرد، به ما ارجاع نشده یا با موضوعی برخورد نکردیم که مشمول اخلال در نظام اقتصادی باشد تا مجبور به معرفی به دادگاه انقلاب شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha