• دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98121914327
  • خبرنگار : 71477

آتش‌سوزی، بیشتر دستگاه‌های رای‌گیری انتخابات ونزوئلا را نابود کرد

آتش‌سوزی، بیشتر دستگاه‌های رای‌گیری انتخابات ونزوئلا را نابود کرد
تیبیسای لوچنا

شورای انتخابات ونزوئلا اعلام کرد، آتش‌سوزی اخیر، اکثر دستگاه‌های رای‌گیری انبار شده در اصلی‌ترین انبار کاراکاس را نابود کرد؛ رویدادی که به طور بالقوه انتخابات پارلمانی برنامه‌ریزی شده در سال جاری میلادی را پیچیده خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تیبیسای لوچنا، رئیس شورای انتخابات ونزوئلا گفت: نزدیک به ۵۰ هزار دستگاه رای‌گیری و حدود ۶۰۰ کامپیوتر در نتیجه آتش‌سوزی روز شنبه نابود شدند.

وی در بیانیه منتشر شده از تلویزیون ملی ونزوئلا گفت: تعداد اندکی از این دستگاه‌ها و کامپیوترها از این آتش‌سوزی سالم بیرون کشیده شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر گروه‌های کوچکی از مردم وجود دارند که فکر می‌کنند این رویداد به روندهای انتخاباتی قانونی ما پایان خواهد داد، سخت در اشتباه هستند.

تیبیسای لوچنا به اینکه چه تعداد دستگاه‌های اخذ رای قابل استفاده، باقی مانده و این که این رویداد چه تاثیری بر انتخابات آتی ونزوئلا می‌گذارد، اشاره‌ای نکرد.

وی گفت: من از دادستان‌های دولتی خواسته‌ام تا علت این آتش‌سوزی را کشف کنند. در این آتش‌سوزی هیچ شخصی زخمی و مجروح نشده است.

از زمان انتخاب مجدد نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در سال ۲۰۱۸، انتخابات این کشور آمریکای جنوبی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. انتخابات سال ۲۰۱۸ میلادی ونزوئلا به عنوان انتخاباتی دستکاری شده به نفع مادورو رد شد و همین امر سبب شد تا بسیاری از کشورهای سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی از دولت مادورو حمایت نکنند و آن را به رسمیت نشناسند.      

کمپانی "اسمارتماتیک" (Smartmatic) که سازنده این دستگاه‌های رای‌گیری محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۷ میلادی به دنبال رفراندومی جنجالی برای تشکیل مجمع قانون اساسی، فعالیت خود در ونزوئلا را متوقف کرد. این کمپانی تاکید کرد که نتایج رفراندوم مذکور متشکل از دست‌کم یک میلیون رای به نفع دولت مادورو بود.  

قرار بود ونزوئلا در سال جاری میلادی انتخابات پارلمانی برگزار کند؛ پارلمانی که در حال حاضر تحت کنترل اپوزیسیون است. مخالفان مادورو خواستار برگزاری یک انتخابات ریاست جمهوری جدید به جای این انتخابات پارلمانی هستند و هنوز اعلام نکرده‌اند که آیا در این انتخابات پارلمانی شرکت می‌کنند یا خیر. زمان برگزاری این انتخابات نیز هنوز تعیین نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha