• دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98121914413
  • خبرنگار : 71129

ویروس کرونا آمادگی‌های نظامی آمریکا در کره جنوبی را تحت‌الشعاع قرار داده است

ویروس کرونا آمادگی‌های نظامی آمریکا در کره جنوبی را تحت‌الشعاع قرار داده است

گسترش سریع ویروس کرونا باعث شده تا ارتش آمریکا در امور دفاعی علیه یک دشمن جدید در کره جنوبی که برای نگه داشتن نیروهای آمریکایی در این کشور با چالش روبروست، وارد عمل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا برای دوری جستن و جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در میان نظامیان و کادر ارتش در کره جنوبی از نیروهای خود خواسته تا در پایگاه‌ها بمانند و حتی‌الامکان از مکان‌های امن خود خارج نشوند.

سربازان ارتش آمریکا را با تب سنج مورد معاینه قرار می‌دهند و سوالاتی از آنها پرسیده می‌شود تا از عدم ابتلا آنها به کرونا ویروس اطمینان حاصل شود.

با این اقدامات، مشخص شده هفت تن از نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی از جمله یک سرباز آمریکایی و همسرش به این ویروس مبتلا شده‌اند.

همین امر باعث شده تا نگرانی‌هایی درباره ظرفیت‌ها و توانایی‌های ارتش آمریکا برای حفظ قابلیت‌های دفاعی‌ علیه برنامه‌های نظامی خصمانه احتمالی کره شمالی به وجود بیاید.

یکی از ژنرال‌های بازنشسته ارتش آمریکا گفت:‌ شما باید میان حفظ آمادگی و تلاش برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا یک بالانس ایجاد کنید. اما در نهایت باید به آموزش ادامه دهید.

ایالات متحده و کره جنوبی رزمایش شبیه سازی شده نظامی مشترک خود را که قرار بود ماه جاری میلادی برگزار شود، از بیم ویروس لغو کرده‌اند.

همچنین ارتش آمریکا انتصاب‌های جدید در کره جنوبی و ایتالیا را که در مه سال جاری میلادی قرار بود انجام دهد، تا زمان کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا متوقف کرده است.

هم‌زمان ارتش آمریکا سفر رفت و برگشت تمامی سربازان و خانواده‌هایشان به کره جنوبی را به خاطر نگرانی‌ها نسبت به شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش خبرگزاری فاکس نیوز، به گفته مقر نیروهای آمریکایی مستقر در کره، این ممنوعیت سفر تا ششم مه (۱۷ اردیبهشت ماه) ادامه خواهد داشت. در حال حاضر ۲۸ هزار و پانصد نیروی آمریکایی مستقر در کره جنوبی وجود دارد.

مقر نیروهای آمریکایی مستقر در کره در توییتی اعلام کرد:‌ نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی از این دستور ارتش برای توقف سفر رفت و برگشت تمامی سربازان ارتش و اعضای خانواده‌هایشان به کره جنوبی و همچنین سربازانی که قصد شرکت در آموزش‌ نظامی حرفه‌ای در آمریکا را داشتند به خاطر شیوع ویروس کرونا مطلع هستند. ما در حال تجزیه و تحلیل این تاثیرات هستیم.

درادامه این پیام آمده است: تمامی افرادی که مشمول این دستور هستند باید فورا با فرماندهی خود برای دریافت دستورات تماس بگیرند. فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی و یگاه هشتم ارتش آمریکا تمامی سربازان مشمول این دستور و خانواده‌هایشان به ویژه افرادی را که در حال حاضر اسباب و خودروهایشان را منتقل کرده‌اند شناسایی و با آنها همکاری خواهد کرد تا تاثیرات این مساله بر زندگی و آسایش آنها را به حداقل برساند. سلامت و آسایش نیروهایمان و خانوادهایشان اولویت اصلی ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha