• دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98121914666
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۱۹ اسفند

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۱۹ اسفند

درگذشت محمدرضا راه چمنی/ انتقاد از بازگشت ساعت کاری ادارات به روال عادی/ بررسی احتمال حمله بیولوژیک آمریکا در مساله کرونا/ پاسخ یک کافی شاپ چینی به محبت یک جوان ایرانی/ وجود دو نوع ویروس کرونا با منشأ متفاوت در کشور و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

محمدرضا راه‌چمنی درگذشت

به گزارش ایسنا، خبر درگذشت محمدرضا راه‌چمنی، دبیرکل حزب وحدت و نماینده ادوار مجلس در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

وی نماینده مردم سبزوار در دوره دوم، سوم، چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی بود و سابقه ریاست بر سازمان بهزیستی کشور را هم داشت.

معاون سابق اداره سیاسی سپاه درگذشت

امروز همچنین فرزاد تذری، معاون اسبق اداره سیاسی سپاه و از بنیانگذاران هفته نامه صبح صادق در اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بقیه الله تهران درگذشت.

سلامت بسیاری از کارگران و کارمندان در معرض خطر است

دومین خبر پربازدید امروز، انتقاد فریده اولادقباد، نماینده مردم تهران در مجلس از بازگشت ساعت کاری ادارات به روال عادی بود.

وی با طرح این پرسش که آیا کارمندان و کارگران رویین تن هستند؟ گفت:  چرا تصمیمات چندگانه درباره ساعت کاری ادارات گرفته می‌شود؟ مگر بنا بر مصوبه ستاد مقابله با کرونا که هدف اصلی آن پیشگیری و کنترل این بیماری و صیانت از جان افراد است برای کاهش ساعت اداری تصمیم گرفته نشده بود، پس چرا این کاهش ساعت کاری برای کارگران و کارمندان اجرایی نشد؟

دیگر اخبار پربازدید در این ارتباط را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

تعطیلی مجلس تاکید موکد وزیر بهداشت به رئیس مجلس بود

مردم از مسافرت و دید و بازدیدهای غیرضروری پرهیز کنند

تنها راه پیشگیری از شیوع کرونا ماندن در خانه است

بررسی احتمال حمله بیولوژیک آمریکا در مساله کرونا / قرنطینه مطلق در هیچ جای دنیا توصیه نمی‌شود

بررسی احتمال حمله بیولوژیک آمریکا در مساله کرونا در ستاد کل نیروهای مسلح هم از خبرهای پربازدید بود.

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا در ستاد کل نیروهای مسلح به احتمال حمله بیولوژیک آمریکا از طریق انتشار ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: در این باره برخی شواهد و احتمالات وجود دارد که باید بر اساس آنها قضاوت کرد.

سردار حسن عراقی زاده همچنین گفت: قرنطینه مطلق امروز هیچ جایی در دنیا توصیه نمی شود و وزارت بهداشت هم این مساله را صلاح ندانسته واین تصمیم درستی است اما کم کردن ترددها و این که مردم خودشان در خانه از خودشان محافظت کنند و حتی المقدور در تجمع ها شرکت نکنند و سفرهای بی مورد انجام ندهند، تصمیم درستی است.

پاسخ یک کافی شاپ چینی به محبت یک جوان ایرانی

پاسخ یک کافی شاپ چینی یه محبت جوان ایرانی که در زمان شیوع کرونا در ووهان ماند و به ایران بازنگشت هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

دراین رابطه محمد کشاورززاده، سفیر ایران در چین در صفحه توییترش نوشت: سینا کرمی آن جوان دلاور بختیاری را به خاطر دارید که در ووهان ماند. اکنون کافی شاپ واکاندا ۳۴ هزار ماسک اهدا و روی آن نوشته: "سینا، وقتی ما در شرایط سخت بودیم ما را رها نکردی و ایستادی کمک کردی. اکنون سرزمین مادری تو «ایران» در شرایط سخت است. ما تو و کشور تو را رها نخواهیم کرد".

وجود دو نوع ویروس کرونا با منشأ متفاوت در کشور/همه برای مقابله با کرونا به میدان آیند

خبر پربازدید بعدی در رابطه با موضوع شیوع ویروس کرونا، توضیحات شهروز برزگر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون بهداشت برای بررسی اقدامات انجام شده جهت مقابله با ویروس کرونا بود.

وی گفت: طبق توضیحات وزیر بهداشت بخشی از ویروس کرونا در گیلان متفاوت از ویروس ووهان چین و با منشأ متفاوت است.

مصوبات جدید شورای عالی امنیت ملی در حمایت از ستاد مقابله با کرونا

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هم از مصوبات جدید شورای عالی امنیت ملی مبنی بر لزوم تبعیت همه دستگاه ها از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و نحوه همکاری بخش های مختلف کشور با این ستاد خبر داد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

راه اندازی بیمارستان صحرایی در رشت/قول جهانگیری برای بسته شدن مبادی ورودی استان گیلان

توضیحات نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان از آخرین اقدامات انجام شده در استان گیلان برای مبارزه با کرونا هم از خبرهای پربازدید امروز بود.

محمد حسین قربانی با اشاره به راه اندازی بیمارستان صحرایی در شهرستان رشت برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا گفت: در گفت‌وگوی تلفنی با معاون  اول رئیس جمهور دغدغه مردم گیلان برای بسته شدن مبادی ورودی را منتقل کردم که قول‌هایی دادند.

وی همچنین از قول جهانگیری برای بسته شدن مبادی ورودی استان گیلان خبر داد.

امور داخلی و تلاش‌های بین‌المللی به ثمر نمی‌رسد مگر ...

گفت و گوی تفصیلی ایسنا با مرضیه حاجی‌هاشمی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در رابطه با ارزیابی ویژگی‌های منحصر به فرد اندیشه بنیانگذاری جمهوری اسلامی و لزوم احیای اندیشه‌های فرازمانی هم از خبرهای پربازدید امروز بود.

این جامعه‌شناس سیاسی انقلاب اسلامی معتقد است: اگر اندکی از دُزِ فقاهتیِ نظام کاسته شود و نگاه‌های لطیف، عرفانی و معرفت‌شناسانه امام خمینی (ره) قدری پر رنگ‌تر شود، تاثیر بسزایی در بهبود امور داخلی و مثمرثمر شدن تلاش‌های خارجی مسؤولان کشور شاهد خواهیم بود. مردم باید باور کنند جلوه‌های دموکراتیک نظام، دکوری برای نشان دادن به خارجی‌ها نیست.

مسکو در موضوع «ادلب» به دنبال در تنگنا قرار دادن ترکیه نیست

شعیب بهمن،  کارشناس مسائل روسیه با اشاره به توافق پوتین و اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه  در ارتباط با ایجاد آتش‌بس در منطقه ادلب سوریه  تاکید کرد: توافق حاصله  در این زمینه مقطعی است و نمی‌توان از آن به عنوان توافقی بلند مدت یاد کرد.

 وی با بیان اینکه در جریان مذاکرات پوتین و اردوغان در مسکو، روس‌ها تلاش کردند که با توجه به پیشروی ارتش سوریه در منطقه ادلب این پیشروی‌ها را تثبیت کنند، ادامه داد: روس‌ها همچنین به دنبال مدیریت ترکیه بودند، چرا که ترکیه در حال حاضر در منطقه ادلب در  یک بن بست جدی گرفتار شده است.

این خبر هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha