• دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98121914669
  • منبع : نمایندگی همدان

/در خانه بمانیم/

با رادیو اعتکاف و شبکه همدان در خانه معتکف شوید

با رادیو اعتکاف و شبکه همدان در خانه معتکف شوید

ایسنا/همدان مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان گفت: صداوسیما در روزهایی که مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی و ... تعطیل هستند، به عنوان جایگزینی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

مهدی دهقان‌نیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صداوسیمای مرکز همدان در رابطه با کنترل و پیشگیری از کروناویروس چندین وظیفه بر عهده دارد، اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها گنجاندن مسائل آموزشی در حیطه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است که در این راستا برنامه‌ها و تدابیر لازم مانند ضدعفونی وسایل و سطوح، ارتباط و بهره‌گیری از نظرات پزشکان و ... اندیشیده شده و مرتب به مردم یادآوری می‌شود.

وی آموزش مباحث روانشناسی در برنامه‌های روزانه را از دیگر وظایف مهم صداوسیما در شرایط فعلی دانست و افزود: به عنوان مثال برنامه‌هایی با مضمون نداشتن ترس، مقابله و مراقبت روانی از کرونا ویروس از جمله مواردی است که مداوم آموزش داده می‌شود.   

دهقان نیری درباره برنامه‌های درسی صداوسیما تصریح کرد: گنجاندن برنامه‌های درسی که از شبکه‌های آموزش، شبکه چهار و بخشی از آن از شبکه‌های استانی پخش می‌شود با هدف دور نشدن دانش‌آموزان و دانشجویان از فضاهای آموزشی و جایگزین مدرسه و دانشگاه است. 

وی ادامه داد: به علت حضور مداوم بچه‌ها و والدین در منزل در شبکه استانی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده و به عنوان نمونه برنامه‌های ورزشی با حضور مربی و آموزش ورزش داده می‌شود همچنین بازی با بچه‌ها از دیگر برنامه‌های سرگرم کننده‌ و آموزشی است که در حال حاضر از صداوسیما پخش می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فیلم‌های سینمایی، سریال‌های طنز و برنامه‌های زنده و ضبطی متناسب با شرایط فعلی نیز در برنامه‌های صداوسیما گنجانده شده است، گفت: در کنار برنامه‌های بیان شده همکاری با سازمان‌های مردم نهاد مانند کمپین «در خانه بمانیم» نیز مورد توجه است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان در ادامه به برنامه‌های صداوسیما درباره اعتکاف اشاره کرد و یادآور شد: شرایط برگزاری اعتکاف در منزل توسط صداوسیما در رادیو اعتکاف و شبکه استانی فراهم شده است و مردم می‌توانند با استفاده از برنامه‌های معنوی، اعتکاف در منزل را تجربه کنند.

دهقان نیری در پایان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیروهای صداوسیما بدون کاهش ساعت کاری مانند پزشکان و ‌پرستاران در محل کار حضور دارند، خاطرنشان کرد: مراقبت و رعایت مسائل بهداشتی شخصی نیروها و ضدعفونی کردن محیط کار از اقدامات مهم و هزینه بری است که این روزها در صداوسیما اعمال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha