• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98122015009
  • منبع : سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت انجام تمهیدات لازم جهت مقابله با کانون‌های احتمالی حمله ملخ

ضرورت انجام تمهیدات لازم جهت مقابله با کانون‌های احتمالی حمله ملخ

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در خصوص لزوم مبارزه با علف های هرز و آفات گفت: تامین منابع مورد نیاز برای حفظ نباتات و انجام تمهیدات لازم جهت مقابله با کانون‌های احتمالی حمله ملخ ها که از جنوب کشور آغاز شده است یک امر ضروری است و باید به هر شکل ممکن تحقق یابد.

اکبر فتحی در جلسه شورای معاونین و مدیران مستقل سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار کرد: متخصصان و کارشناسان بخش کشاورزی استان با توجه به وضعیت فعلی صادرات محصولات کشاورزی از استان، باید تمهیداتی بیاندیشند تا بتوانیم از وضعیت موجود خارج شده و صادرات تولیدات کشاورزی را از سر بگیریم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مدافعان سلامت جامعه، ادامه داد: در حال حاضر هر بخش باید در حوزه کاری خود در کنار رعایت موارد بهداشتی و ایمنی، نسبت به انجام وظایف قانونی و عملی خود تلاش کند.

وی با اشاره به سرعت شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: قرنطینه خانگی تا حد امکان، یکی از موثرترین راه‌های مبارزه و پیشگیری از بیماری عفونی کرونا در سطح جامعه است و باید از حضور در مکان‌های عمومی و پرجمعیت خودداری شود تا بتوانیم این ویروس را از سطح کشور ریشه کن کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به پیش کاری‌های لازم معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان در فصل کاشت، گفت: نظارت بر توزیع نهال شناسه‌دار و کودهای شیمیایی و مبارزه با علف‌های هرز از تکالیف اصلی معاونت بهبود تولیدات گیاهی استان در این مقطع زمانی است.

وی گفت: تهیه و تامین مایحتاج کشاورزان و بهره برداران کشاورزی در راستای کشت، داشت و برداشت جزو وظایف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان است.

وی با بیان این‌که تامین نکردن کودهای شیمیایی منجر به افت عملکرد در واحد سطح خواهد شد، افزود: تامین و توزیع نهال‌های لیبل دار و شناسه دار و مجاز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید با همکاری نیروی انتظامی استان از توزیع نهال‌های غیرمجاز و بدون شناسنامه جلوگیری شود.

فتحی تاکید کرد: پرداخت یارانه سود تسهیلات گلخانه‌ای و بند الف تبصره 18 باید به موقع انجام شود، در این جهت معاونت بهبود تولیدات گیاهی با همکاری معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی پیگیری لازم را به عمل آورند.

وی گفت: پیگیری موضوع صادرات محصولات کشاورزی با توجه به شیوع ویروس کرونا دغدغه اصلی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به لزوم رصد و پایش بیماری تب برفکی در بین جمعیت دامی استان توسط اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی ، اظهار کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی استان با همکاری اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، ساز و کارهای لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری را بکار بندند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در رابطه با موضوع نقل و انتقال کارشناسان پهنه اراضی زراعی نیز بیان کرد: در صورت نقل و انتقال کارشناسان پهنه از شهرستان‌های مختلف استان، باید پهنه‌های جدید برای کارشناسان تعریف و پهنه‌های بدون کارشناس تعیین تکلیف شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به لزوم تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان و سنگرسازان، گفت: انجام اقدامات لازم و به کارگیری تمهیدات مقتضی در راستای تامین و تهیه مستندات سنگرسازان بی سنگر بابت حضور در جبهه و سوابق ایثارگری از دیگر وظایف ما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha