• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98122015090
  • خبرنگار : 50037

تمدید اعتبار پروانه خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی تا پایان فروردین ۹۹

تمدید اعتبار پروانه خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی تا پایان فروردین ۹۹

ایسنا/همدان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از تمدید اعتبار پروانه های خودروهای سبک و سنگین ویژه حمل فرآورده های خام و نهاده دامی تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ خبر داد.

عادل بصیری‌محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور کمک به قطع زنجیره شیوع کروناویروس تمدید اعتبار پروانه های خودرو و کامیون های ویژه حمل فرآورده های خام و نهاده های دامی تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ در سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی لحاظ شده تا سبب کاهش رفت و آمد رانندگان و وسایل نقلیه آنها در مبادی ورودی محل اداره دامپزشکی شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم نگرانی بابت انتقال کروناویروس از حیوان به انسان را نداشته باشند، خاطرنشان کرد: این بیماری همانطور که سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت کشور همواره بر آن تأکید داشته و دارند، عمدتاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از سرفه و عطسه از انسان به انسان منتقل شده و اعمال اقدامات محافظت شخصی بهترین راهکار پیشگیرانه در این ارتباط خواهد بود.

بصیری‌محمدپور درباره نگرانی مردم از انتقال ویروس کرونای جدید از راه انواع گوشت نیز گفت: در این مورد نگرانی وجود ندارد و وقتی اصولاً در دام‌ها بیماری گزارش نشده بنابراین فرآورده‌های آنها نیز آلوده نخواهند بود و تنها آلودگی به صورت ثانویه و آن‌هم از طریق انسان آلوده در تماس با سطح فرآورده امکان‌پذیر است که با رعایت اصول بهداشتی در مراکز فرآوری و یا در منزل این مورد هم قابل کنترل خواهد بود ضمن آن‌که به‌علت حساسیت بالای ویروس به حرارت، در همان مراحل اولیه پخت غذا ویروس غیرفعال خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در ادامه با بیان اینکه با توجه به مخاطرات کروناویروس جدید برای حفظ سلامت خود و خانواده، توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی جدی گرفته شود، گفت: مردم  گوشت و لبنیات مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی که دارای مهر و لیبل بازرسی بهداشتی هستند، تهیه کنند و  از هر گونه تماس با حیوانات خودداری و در صورت تماس دست خود را با آب و صابون بشویند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha