• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 98122015197

معاون علوم پزشکی گلستان: درخواست ایجاد بیمارستان صحرایی دادیم

معاون علوم پزشکی گلستان: درخواست ایجاد بیمارستان صحرایی دادیم

ایسنا/گلستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به افزایش بار بستری در بیمارستان‌ها، درخواست ایجاد بیمارستان صحرایی دادیم.

سراج‌الدین عارف‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این روزها تعداد بستری‌ها افزایش‌یافته و در مقابل تعداد ترخیصی‌ها کم است و به همین دلیل به بار بستری‌ها اضافه می‌شود. برای پاسخگویی با نیازها، روزبه‌روز هر جای خالی که در بیمارستان‌ها وجود دارد را تبدیل به بخش می‌کنیم.

وی افزود: از مردم استان تقاضا داریم در خانه بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا به بار بستری‌ها افزوده نشود و بتوانیم پاسخگوی بیماران باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که مبرا از این بیماری است، تصریح کرد: به‌دلیل سهل‌انگاری هر یک از ما در رعایت مسائل بهداشتی، ممکن است این بیماری را به دیگر اعضای خانواده منتقل کنیم و حتی شاهد از دست دادن عزیزانمان باشیم.

عارف‌نیا بابیان اینکه میزان مرگ‌ومیر این بیماری بین ۲ تا ۵ درصد است، گفت: اگر کسی با بی‌توجهی نسبت به رعایت بهداشت فردی، عامل انتقال بیماری به شخص دیگری باشد، قطعاً در مرگ او مقصر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: نیمی از کسانی که بهبود می‌یابند، به مدت دو هفته سرفه، تهوع، استفراغ، سردرد و درد عضلانی غیرقابل تحمل را پشت سر می‌گذارند.

وی بیان کرد: کسی که ناقل بیماری است، حین صحبت کردن می‌تواند تا فاصله یک متر ویروس را پخش کند و بعد از آن ویروس روی زمین یا سطوح قرار می‌گیرد. به همین دلیل باید فاصله یک متری را رعایت کرد.

عارف‌نیا بابیان اینکه محیط بیمارستان‌ها بسیار آلوده است، تأکید کرد: مردم در مواقع غیر ضرور به‌هیچ‌وجه به بیمارستان مراجعه کنند. نباید به خاطر یک بیمار، چندین نفر که به عیادت او می‌آیند به این بیماری مبتلا شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha