• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98122015386
  • خبرنگار : 50163

رئیس بیمارستان امدادی ابهر:

متناسب سن کودکان درباره کرونا صحبت کنیم

متناسب سن کودکان درباره کرونا صحبت کنیم

ایسنا/زنجان رئیس بیمارستان امدادی ابهر گفت: باید متناسب سن کودکان درباره بیماری کرونا با آن‌ها صحبت کنیم.

غلام‌رضا بیگدلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مثبت‌ترین قسمت بیماری کرونا این است که این بیماری قابل پیشگیری است که این امر باعث اطمینان بخشی می‌شود.

وی با تاکید بر این که کم‌تر در مورد آمار بهبودیافتگان در مورد کرونا صحبت می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد مبتلایان  از بیمارستان ترخیص شده و در منازل با حال عمومی خوب و رعایت نکات بهداشتی زندگی می‌کنند.

رئیس بیمارستان امدادی ابهر با تاکید بر این‌که برای اطلاع در مورد بیماری کرونا باید دنبال منابع معتبر باشیم، اظهار کرد: به کلیپ‌ها و موارد غیرواقعی که در فضای مجازی منتشر می‌شود نباید توجه کرد، زیرا این امر تنها باعث تشویش اذهان عمومی و افزایش اضطراب و استرس می‌شود.

این مسئول با تاکید بر این‌که رعایت بهداشت به ویژه بهداشت دست‌ها یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با ویروس کرونا است، بیان کرد: علاوه بر بهداشت دست فعالیت‌های بدنی و تغذیه مناسب نیز باید در دستور کار قرار گیرد زیرا سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

بیگدلو با بیان این‌که باید درباره کرونا با فرزندان خود صحبت کنیم، ادامه داد: این صحبت‌ها متناسب با سن کودکان باید باشد و علاوه بر رعایت صداقت در اطلاع‌رسانی‌ باید راهکارهای مناسب را نیز به جای ایجاد رعب و وحشت به فرزندان خود آموزش دهیم.

وی با تاکید بر این‌که نباید نسبت به ایجاد رعب و وحشت در کودکان خود اقدام کنید، اظهار کرد: باید الگوی صحیح حفظ بهداشت را به فرزندان برای پیشگیری از این بیماری آموزش دهیم.

رئیس بیمارستان امدادی ابهر، با تاکید بر ضرورت اجتناب از استرس و نگرانی، تصریح کرد: نگرانی بیش از حد خود ممکن است مشکل ساز باشد که برای پیشگیری از این امر نیز باید با استناد بر منابع معتبر، از افتادن در دام شایعات پرهیز کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha