• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98122015588
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۰ اسفند

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۰ اسفند

«مدافعان سلامت»، «شهید خدمت» محسوب می‌شوند/ کمبود امکانات درمان برای شهروندان گیلان/ درخواست لاریجانی برای مداخله جهانی جهت لغو تحریم‌های ضدانسانی در بحران کرونا/ روایت نماینده ساوه از ابتلایش به کرونا تا بهبودی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

پروتکل های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا با جدیت و قاطعیت اجرا شود

رئیس جمهور در تماس تلفنی با استانداران استان های قم ، گیلان و مازندران ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت این استانها از نظر مقابله با ویروس کرونا و درمان مبتلایان ، بر ضرورت اجرای جدی، دقیق و همراه با قاطعیت کلیه پروتکل ها و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد.

چه طور بدون تعطیل کردن ادارات از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند؟

به گزارش ایسنا، اظهارات محمدرضا نجفی، نماینده مردم تهران درباره شیوع ویروس کرونا در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

وی ضمن توصیه به وزیر بهداشت برای تحت فشار قرار نگرفتن با توصیه‌های غیرعلمی، گفت: «عادی‌نمایی کشور بزرگترین خطای مدیریتی ممکن در این برهه است. در حالی که هر روز با ابعاد تازه‌ای از بحران مواجه می‌شویم، توصیه عادی کردن ساعات کار ادارات و غیره کاملا غلط است».

«مدافعان سلامت»، «شهید خدمت» محسوب می‌شوند

حضرت آیت الله خامنه ای با پیشنهاد وزیر بهداشت مبنی بر شهید خدمت محسوب شدن کادر پزشکی، پرستاری،‌ بهداشتی و خدماتی که در جبهه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند موافقت کردند.

این خبر هم از اخبار مورد توجه مخاطبان امروز سرویس سیاسی ایسنا بود.

امکانات درمان برای شهروندان گیلان هم فراهم نیست/ مسافران سلامتشان را به خطر نیندازند

تاکید اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بر محدود بودن امکانات درمان برای شهروندان گیلان نیز ازخبرهای پربازدید بود.

وی از مسافران خواست با سفر به شهرهای شمالی سلامت خود را به خطر نیندازند و برای شهروندان این مناطق دردسر ایجاد نکنند.

مداخله جهانی برای لغو تحریم‌های ضدانسانی در بحران کرونا

رییس مجلس در نامه‌های جداگانه خطاب به رئیس اتحادیه جهانی بین المجالس، دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، دبیرکل اتحادیه مجالس پارلمانی آسیا و نیز روسای مجالس کشورهای اسلامی و آسیایی ضمن ابراز تاسف از تحریم‌های ضدانسانی آمریکا علیه کشورمان، این اقدامات ایالات متحده از جمله تحریم‌های پزشکی، دارویی و وسایل آزمایشگاهی را موانعی در مسیر مهار شیوع کرونا توصیف کرد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رایزنی‌های منطقه‌ای لاریجانی برای مقابله با کرونا در ایران

علی لاریجانی همچنین در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با مرزوق الغانم رئیس مجلس کویت و خالد المعولی رئیس مجلس عمان پیرامون مسائل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کرد.

وی در ابتدا با تشریح اقدامات انجام گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با انتشار ویروس کرونا،‌ اظهار کرد: همکاری های بیشتر میان دو کشور و تبادل تجارب در این بخش می‌تواند از گسترش این ویروس جلوگیری کند.

روایت نماینده ساوه از ابتلا به کرونا تا بهبودی

خبر بعدی روایت محمدرضا منصوری، نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی از ابتلای خود به بیماری کرونا تا بهبودی در گفت و گو با ایسنا بود.

روایت سفیر ایران از واحد ضربت دولت انگلیس برای کنترل خبرهای کرونا

توییت جدید حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

وی به نقل از رسانه‌های این کشور گفت، دولت انگلیس برای مقابله با پخش شایعات و اطلاعات نادرستی که رسانه ها و یا سایت‌ها در خصوص ویروس کورونا منتشر می کنند، اقدام به ایجاد واحد ویژه ضربتی در نخست وزیری کرده است.

مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند

تاکیدات نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر همکاری و هماهنگی بین دولت و مردم برای مقابله با ویروس کرونا هم از خبرها پربازدید بود.

سید احسن علوی با اشاره به ضرورت توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه، بیان کرد: اگرهمکاری و هماهنگی بین دولت و مردم برای مقابله با ویروس کرونا نباشد، وضعیت بحرانی تر خواهد شد.

محمد بن سلمان به دنبال رسیدن به مقام پادشاهی قبل از مرگ ملک سلمان است

تحلیل حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا درباره تحولات اخیر در عربستان سعودی هم از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

 وی با بیان اینکه محمد بن سلمان برای رسیدن به مقام پادشاهی یک تسویه حساب  خونینی را برای حذف رقبا و مخالفین خود در پیش گرفته است، ادامه داد: به نظر می‌رسد محمد بن سلمان ترجیح می دهد که قبل از فوت پدرش، به مقام پادشاهی برسد تا بتواند  از قدرت ملک سلمان  برای  تسویه حساب با رقبایش استفاده  کند.

نقوی حسینی:کشورهای جهان تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را لغو کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کرونا بشریت را تهدید می‌کند گفت: در این شرایط انتظار می‌رود کشورهای جهان یک طرفه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را لغو کنند تا ما بتوانیم با تأمین دارو و تجهیزات با کرونا مبارزه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha