• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98122015694
  • خبرنگار : 30153

مراسم یادبود مرحوم شیخ الاسلام

سرمدی: مقاومت در مقابل استکبار بخشی از وجود حسین شیخ الاسلام بود

سرمدی: مقاومت در مقابل استکبار بخشی از وجود حسین شیخ الاسلام بود

قائم مقام وزارت امور خارجه گفت: جبهه مقاومت و مقاومت در مقابل استکبار و رژیم صهیونیستی بخشی از وجود حسین شیخ الاسلام و از ویژگی‌های خاص او بود.

به گزارش ایسنا، مرتضی سرمدی در سخنانی در مراسم یادبود حسین شیخ الاسلام که هفته گذشته در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت گفت: او مردی خستگی ناپذیر و پرانرژی بود و انرژی بالای او منبعث از اعتقاد و باورش به انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب و امام بود. او سال 60 نذر کرده بود یک سال روزه بگیرد و با زبان روزه آن طور با انرژی کار می کرد.

وی ادامه داد: نماز اول وقتش هیچ گاه قضا نشد و همیشه برای نماز جماعت پیش قدم می شد. هیچ کس از این رفتار او احساس ریاکاری نمی کرد چرا که گفتار و رفتارش برخاسته از باور و اعتقاداتش بود.

وی ادامه داد: تقویت جبهه مقاومت از اهدافش بود و همه او را با بحث حزب الله و مقاومت در فلسطین و جهان می شناسند و این چیزی بود که به آن باور داشت. مقاومت بخشی از وجود و اعتقاد و باورش بود.

در ادامه همچنین منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه در سخنانی مرحوم شیخ الاسلام را مصداق واقعی "مؤمنین" در قرآن مجید خواند و گفت: او تکرار خوبی‌ها بود. حسین مرد "اجماع سازی" بود. او خاشع و متواضع در نماز بود. غیر ممکن بود اگر در وزارت خارجه باشد و نماز اول وقت و جماعت نرود. معمولا تا دیر وقت کار می کرد و آنچه باور داشت را انجام می داد فراتر از عادت های معمول زندگی.

وی ادامه داد: هرگز بدگویی نمی کرد و نبود کسی از او انتقاد نمی کرد. بسیار جذبه داشت حتی مخالفانش مجذوب او بودند.

همچنین حجت الاسلام اختری در این مراسم سخنانی را در رسای مرحوم شیخ الاسلام ایراد کرد.

این مراسم با حضور محدودی از مسوولان، دوستان و همکاران و خانواده مرحوم شیخ الاسلام برگزار شد و از طریق شبکه های مجازی در اختیار عموم و رسانه ها قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha