• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98122116215
  • خبرنگار : 80001

ساخت ۱۴۵ هزار خانه در بافت‌های ناکارآمد

ساخت ۱۴۵ هزار خانه در بافت‌های ناکارآمد

در قالب طرح اقدام ملی مسکن احداث ۱۴۵ هزار واحد در بافت‌های ناکارآمد انجام می‌شود که از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد توسط بخش خصوصی و ۴۵ هزار واحد توسط دولت ساخته خواهد شد و برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۵ هزار واحد نیز انجام شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت راه و شهرسازی برای تسریع نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در قالب طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات و مشوق‌هایی برای سازندگان در این بافت‌ها در نظر گرفته است. پرداخت ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات، ارائه پروانه ساخت و پرداخت هزینه‌های خدمات نظام مهندسی از جمله این مشوق‌هاست.

این در حالی است که محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - تاکید کرده که ظرفیت شرکت بازآفرینی شهری ایران از ۱۴۵ هزار واحد فراتر رود و مدیرعامل شرکت بازآفرینی نیز گفته که این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

مهدی عبوری در دومین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت و راهبری ساخت ۱۴۵هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارامد شهری، بر ساخت مسکن توسط بخش خصوصی، سازندگان و انبوه‌سازان در بافت‌های ناکارآمد شهری تاکید و اظهار کرد که شرکت بازآفرینی شهری ایران، ضمن فراهم کردن بستر ارائه ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات نوسازی به متقاضیان، خود نیز تولید و ساخت ۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری را برعهده می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که شرکت بازآفرینی شهری ایران، اراضی خود را در این رابطه به سازندگان و بخش خصوصی واگذار خواهد کرد، گفت: ساخت بخش‌هایی که سرمایه‌گذار و  بخش خصوصی به آن ورود نکنند به‌صورت امانی انجام می‌شود.

به گفته او، از ۴۵ هزار واحد مسکونی که شرکت بازافرینی شهری ایران مکلف به راهبری و مدیریت تولید آن است تاکنون برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۵ هزار واحد انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین به انتظار وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش رقم تولید ۱۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری اشاره کرده و گفته که کارکنان شرکت، به‌ویژه تیم عملیاتی راهبری و مدیریت ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکن، این امر را باید جدی گیرند و با اتکال به خداوند و همکاری با یکدیگر کارها  را پیش ببرند.

در این نشست، مجید روستا عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران به تشریح ساختار سازمانی این پروژه در قالب چهار حوزه "اجرایی و عملیاتی"، "فنی و تخصصی"، "پشتیبانی" و "مهندسی سیستم و برنامه‌ریزی" پرداخت و گفت: حوزه اجرایی و عملیاتی شامل، سطح‌بندی ۴۷ پروژه در قالب پروژه‌های در حال اجرا شامل دو پروژه در محله‌های منبع آب اهواز  و کرگانه خرم‌آباد، ۱۷ پروژه در مرحله برگزاری فراخوان انتخاب سرمایه‌گذار و دارای گزارش کارشناسی در ۹ استان، هفت پروژه در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران و ۲۱ پروژه دیگر که در مراحل گوناگون قرار دارند، است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha