• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98122116416
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان:

یکه‌تازی نفت و کرونا بر بازارهای جهانی/ نوروز هم بازار طلای ایران را تکان نداد

 یکه‌تازی نفت و کرونا بر بازارهای جهانی/ نوروز هم بازار طلای ایران را تکان نداد

ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به تاثیر نفت و کرونا بر بازار جهانی طلا، گفت: در روزهای پایانی سال متاسفانه در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و نوسانات جهانی طلا، تقاضا در بازار ایران به حداقل رسیده است.

هوشنگ شیشه بران در گفت‌‏وگو با ایسنا با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: قیمت طلا پس از ریزش شدید روز گذشته (سه شنبه ۲۰ اسفند) به دلیل ابهاماتی که نسبت به بسته محرک مالی ارایه شده از سوی دولت آمریکا وجود داشت، در معاملات امروز چهارشنبه بازار جهانی افزایش یافت و بهای هر اونس طلا امروز به ۱۶۶۳ دلار رسید.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته نفت به پایینترین قیمت خود طی ۲۸ سال گذشته رسید و طلا نیز در همان روز رکود تاریخی زد، گفت: جنگ نفتی بین عربستان و روسیه در آخرین اجلاس اوپک و سرعت شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، بازارهای جهانی را در وضعیت آشفته ای قرار داده است.

وی با بیان اینکه کاخ سفید و کنگره روز سه شنبه در مورد اقدامات پیشنهادی به منظور تقویت اقتصاد این کشور در مواجهه با ویروس کرونا گفتگو کردند، افزود: هنوز خبری از دستیابی به توافقی بر سر این اقدامات منتشر نشده است. همچنین به دنبال افزایش تردیدها درباره بسته پیشنهادی ترامپ ارزش سهام در بازارهای بورس وال استریت و آسیا کاهش داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به آمار مبتلایان کرونا در دنیا، گفت: تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین تا روز سه شنبه ۸۰ هزار و ۷۷۸ نفر بود، در حالیکه در جهان این رقم به بیش از ۱۱۶ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه بازارهای سهام آسیا و وال استریت با افزایش بدبینی نسبت به بسته محرک مالی دولت آمریکا سقوط کرده اند و بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روند نزولی خود را ازسرگرفت، اظهار کرد: دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه با ادامه نگرانی‌ها نسبت به شیوع ویروس کرونا در برابر رقیبان بزرگ خود کاهش پیدا کرد.

شیشه بران همچنین ادامه داد: در جریان معاملات امروز چهارشنبه، بسیاری از ارزهای مختلف در برابر دلار در موقعیت صعودی قرار گرفتند و دلار به عقب رانده شد.

وی افزود: در شرایطی که شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۲۹ نفر افزایش یافته است، برخی از کارشناسان معتقدند باید شاهد کاهش بیشتر نرخ بهره در این کشور باشیم. پیش‌تر فدرال رزرو نرخ بهره را در اقدامی کم سابقه با ۰.۵ درصد کاهش به محدوده یک تا ۱.۲۵ درصدی کاهش داده بود. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان همچنین با تحلیل بازار ایران، گفت: در بازار ایران صرافی ملی نرخ فروش دلار را با کاهش ۱۰۰ تومانی، ۱۴۸۵۰ تومان اعلام کرد، همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۴۷۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

وی افزود: قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۱۶۷۰۰ تومان اعلام شده است و همچنین نرخ خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶۶۰۰ تومان است.

شیشه بران با اشاره به بازار بورس نیز، توضیح داد: در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تا به این لحظه تعداد ۳ میلیارد و ۲۴۶میلیون سهم و حق‌تقدم به ‌ارزش  ۳۱۴۶میلیارد تومان در ۳۸۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۴۵۲ واحدی در ارتفاع ۵۲۲ هزار واحد قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: امروز شاخص بورس پس از سه روز گذشته و افت ۳۴ هزار واحدی مثبت شد که این صعود با تصمیم شب گذشته شورای عالی بورس که مقرر شد دامنه نوسان سهام در تالار شیشه‌ای تغییر نکند و بدین ترتیب این ریسک از بازار سهام کنار گذاشته شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: در بازارهای فرابورس ایران نیز با معامله ۸۲۷ میلیون ورقه به ‌ارزش ۸۵۲ میلیارد تومان در ۳۱۲ هزار نوبت، تاکنون آیفکس، ۱۳واحد رشد کرد و در ارتفاع ۶۷۵۸ واحد قرار گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: متاسفانه در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ و در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و نوسانات جهانی طلا، تقاضا در بازار ایران به حداقل رسیده است.

شیشه بران با اشاره قیمت ها در بازار طلا، گفت: امروز چهارشنبه قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این خبر ۵۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سکه طرح قدیم، ۵ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۳۴۶ هزار تومان، سکه طرح امامی ۶ میلیون و ۱۹ هزار و ۹۱۳ تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۳۷ هزار و ۱۹۰ تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۶۰۸ تومان و سکه گرمی ۹۶۵ هزار و ۹۲۶ تومان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha