• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98122116547
  • خبرنگار : 50274

فرمانده انتظامی استان کردستان خبرداد:

کشف ۲۰ هزار لباس پرستاری و پزشکی در سقز

کشف ۲۰ هزار لباس پرستاری و پزشکی در سقز

ایسنا/کردستان در این روزها که شیوع کرونا کردستان را درگیر کرده و کالاهای بهداشتی به شدت مورد نیاز است، پلیس و همکاران آنها در دستگاه‌های مسئول، امروز توانستند همزمان ۲۰ هزار دست لباس مورد نیاز پرستاران و پزشکان را در انباری در شهر سقز کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی استان کردستان در گفت و گو با ایسنا گفت: لباس های کشف شده در یک «انبار لوازم پزشکی در شهر سقز دپو شده بود». سردار علی آزادی تأیید کرد این انبار «با اشراف اطلاعاتی ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان سقز» کشف شده است.

در جریان بازرسی ماموران انتظامی، تعزیرات حکومتی و بهداشت و درمان شهرستان سقز که با حکم قضایی انجام شد،۲۰ هزار لباس یک بار مصرف پرستاری و پزشکی آبی رنگ مخصوص بیمار و پرسنل بیمارستان بدست آمد. 
یک پایگاه خبری محلی گفته که این لباس ها از تبریز بارگیری و با هدف ارسال به شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق در سقز انبار شده بود. این نخستین محموله قابل توجه کشف شده لوازم بهداشتی در کردستان در داستان انتشار ویروس کرونا است که خبرآن رسانه ای شده است. 
در عین حال، فرمانده انتظامی شهرستان سقز گفته برای متهمان «پرونده قضائی» تشکیل شده است. او تأکید کرده: « مبارزه با سوداگران سلامت شهروندان و شناسایی محتکران کالاهای اساسی مردم و اخلالگران بازار و شناسایی محل های دپو و احتکار کالا به صورت ویژه در دستور کار انتظامی قرار دارد.»
سقز آلوده ترین کانون شیوع ویروس کرونا در استان کردستان است. در این شهر تا امروز شش شهروند آلوده به کرونا فوت کرده اند. با گسترش بیماری کرونا و افزایش شمار شهروندان آلوده به این ویروس، ادارات این شهرستان امروز تعطیل و روستاهای آن قرنطینه شدند.
آمارهای رسمی می گوید تا امروز تست ۸۴ آلودگی بیمار بستری در بیمارستان های کردستان مثبت بوده است. بیشتری بیماران مبتلا در شهرستان سقز بستری هستند و با تکمیل ظرفیت بستری شدن بیماران در بیمارستان امام خمینی این شهر، پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان تأمین اجتماعی سقز هم آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha