• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98122116569
  • خبرنگار : 50147

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

شرکت‌های هواپیمایی با ارزان کردن بلیط مردم را به سفر ترغیب نکنند

شرکت‌های هواپیمایی با ارزان کردن بلیط مردم را به سفر ترغیب نکنند

ایسنا/بوشهر دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: شرکت‌های هواپیمایی در این شرایط حساس که بر مسافرت نکردن تأکید می‌شود، با ارزان کردن بلیط مردم را به سفر ترغیب نکنند.

سعید کشمیری ظهر امروز، چهارشنبه ۲۱ اسفندماه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار کرد: ۷۸ درصد از افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان بوشهر با انجام سفر غیر ضرور به استان‌های آلوده این ویروس را برای خانواده خود سوغات آورده اند. 

وی عنوان کرد: شرکت‌های هواپیمایی نیز در این شرایط حساس که بر مسافرت نکردن تأکید می‌شود، نباید با ارزان کردن بلیط مردم را ترغیب به سفر کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با وجود تأکیدهای انجام‌ شده اما با نادیده گرفتن شرایط و ارزان کردن بلیط به میزان ۲۰۰ هزار تومان با هدف جذب مشتری روز گذشته پرواز مشهد-بوشهر را انجام و اقدام به انتقال ۱۲۰ مسافر از مشهد به بوشهر کرده است.

کشمیری با بیان اینکه با ارزان کردن بلیط هواپیما باعث می‌شوید مردم به استان‌های آلوده سفر کنند اضافه کرد: افرادی که به مشهد رفتند را به قرنطینه خواهیم برد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: الان فرصت مناسبی برای سوءاستفاده از فضای کنونی نیست، بگذارید استانی که تاکنون توانسته خود را جمع و جور کند، این حالت را حفظ کند.

وی خطاب به مردم گفت: هر شهروندی که اقدام به سفر به استان‌های آلوده کند، اشکال ندارد، زیارتشان قبول، ولی برگردند باید با هزینه شخصی خودشان ۱۴ روز پیش ما قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ۱۸ نفر مبتلا در استان بوشهر، ۴ نفر از استان دیگر بودند و مابقی بومی استان هستند که این نشان می‌دهد مردم هنوز با بی‌مبالاتی به استان‌های آلوده سفر می‌کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه هر چند افراد مسن در معرض خطر هستند اما ویروس کرونا به سراغ جوانان نیز می‌آید، گفت: تاکنون ۱۳۶ نمونه از استان بوشهر برای آزمایش به تهران ارسال‌ شده است.

سعید کشمیری افزود: با توجه به تعداد بالای نمونه‌ها در تهران تلاش شده با تأمین زیرساخت‌های لازم آزمایشگاه استان  در هفته آینده راه‌اندازی می شود.

وی با اشاره به اهمیت سواد سلامت بیان کرد: استان بوشهر با اقدامات انجام‌ شده در دو سال پیاپی بالاترین سطح سواد سلامت را داشته که تأثیر آن امروز دیده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بازارهای استان بوشهر که میلیونی مردم را از سراسر کشور جمع می‌کرد به صورت خودجوش و با همت اصناف تعطیل‌ شده است، گفت: اصناف استان بوشهر در اقدامی مهم از سود خود برای سلامت جامعه گذشتند.

وی یادآور شد: استان بوشهر به لحاظ شرایط آب و هوایی، دریا و بازار و عسلویه که محل رفت‌وآمد هزاران نفر از کارگران است می‌توانست بالاترین انتقال بیماری را به استان داشته باشد اما با این اقدام اصناف امروز کمترین شمار افراد دارای ویروس کرونا را داریم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با تاکید بر ضرورت توجه به کمپین در خانه بمانیم گفت: فعالان، هنرمندان و سلبریتی‌ها باید برای ترویج این فرهنگ در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تلاش کنند.

این مسئول بر ضرورت همکاری رسانه‌ها برای برجسته‌سازی کارهای خیرخواهانه مردم، همدلی اصناف و جامعه پزشکی و کارکنان شهرداری که اقدام به تمیز کردن شهرها می‌کنند و جمعیت هلال‌احمر که کمتر نامی از آن‌ها برده می‌شود تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی استان بوشهر از امروز هزاران لیتر ماده ضدعفونی دست را وارد بوشهر می‌کند و قرار است منبع‌های سیار شست و شوی دست در سراسر شهرهای استان راه‌اندازی شود که جا دارد از این اقدام تشکر کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha