• پنجشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98122217055
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبرداد:

مراجعه به منازل برای شناسایی مبتلایان سمنانی/تجهیز بیمارستان‌هایی قدیمی برای مقابله با کرونا

مراجعه به منازل برای شناسایی مبتلایان سمنانی/تجهیز بیمارستان‌هایی قدیمی برای مقابله با کرونا

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با اشاره به موج دوم شیوع کروناویروس در شهرستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه  گفت: این استان نیازی به افزایش تخت‌های بیمارستانی ندارد.

دکتر نوید دانایی در ستاد استانی مبارزه با کرونا در سمنان اظهار کرد: بسیج ملی مقابله با کروناویروس در استان سمنان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اقدام‌های خوبی در روزهای گذشته برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان انجام شده افزود: خوشبختانه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در استان پای کار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان،  شمار مبتلایان و افراد مشکوک بستری در بیمارستان‌های استان را 190 نفر اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان با بیان اینکه اکنون در دانشگاه کوثر سمنان، ولایت دامغان و معتمدی گرمسار بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا ویروس بستری هستند به زیرساخت‌های بیمارستانی مناسب در استان پرداخت و ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در موج دوم و سوم شیوع کرونا ویروس احتیاجی به افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان سمنان نیست.

دکتر دانایی از انجام پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با کووید19 در روزهای آتی خبر داد و گفت: با توجه به احتمال افزایش مبتلایان برخی از بیمارستان‌هایی قدیمی استان سمنان درحال تجهیز هستند.

وی با بیان اینکه بسیج ملی کرونا در استان سمنان آغاز شده است افزود: با این راهبرد به‌دنبال بیماران مشکوک به کرونا از در منازل خواهیم بود.

وی با اشاره به ایجاد مراکزی به عنوان نقاهتگاه برای قرنطینه موقت بهبودیافتگان اضافه کرد: انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی برای در اختیار قراردادن اقامتگاه های خود به عنوان نقاهتگاه به دانشگاه علوم پزشکی سمنان همکاری کنند.

دانایی با بیان اینکه فرمانداران، سپاه و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان برای اجرای طرح نقاهتگاه هماهنگی دارند به ضرورت افزایش آگاهی‌های عمومی اشاره کرد و  افزود: باید تبلیغات میدانی برای فرهنگ‌سازی مقابله با کرونا در استان سمنان افزایش یابد. برای فرهنگ‌سازی در مقابله با کرونا نباید زمان را از دست دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha